Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre låter kunder byta in gamla Iphone-modeller i utbyte mot Iphone 8

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Operatören Tre låter kunder byta in Iphone 7-modeller mot Iphone 8 kostnadsfritt, och äldre modeller med ett kostnadstillägg. Det gäller även telefoner som inte köpts via Tre.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-09-15 15:15

Tre är väl den enda operatören som låser sina lurar i 12 månader? Därefter kan man låsa upp den för 350 kronor och använda en annan operatör.

Nej tack. Inte Tre.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-09-15 15:50

Förstår inte hur ni menar, man byter ju knappast kostnadsfritt, man får ju en rabatt?
Det bästa man kan få är 200:- i rabatt under 24 månader, det är 4800:-. Det motsvarar ju knappast en kostnadsfri iphone 8?

Ursprungligen av Basss:

Det bästa man kan få är 200:- i rabatt under 24 månader, det är 4800:-. Det motsvarar ju knappast en kostnadsfri iphone 8?

Vad betyder i så fall "Den som äger en Iphone 7 eller Iphone 7 Plus kan byta in dessa mot en Iphone 8 respektive Iphone 8 Plus kostnadsfritt, förutsatt att telefonerna är i gott skick. "?

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-09-15 16:01
Ursprungligen av carlsson:

Vad betyder i så fall "Den som äger en Iphone 7 eller Iphone 7 Plus kan byta in dessa mot en Iphone 8 respektive Iphone 8 Plus kostnadsfritt, förutsatt att telefonerna är i gott skick. "?

Det är ju det jag undrar. Står ingenting om kontnadsfritt på Tre's hemsida. Det är 200:- rabatt per månad om man byter in en iphone 7.
Sen är det fallande sämre rabatt ju äldre lur man lämnar in.
https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/...

Eftersom TRE har bakat in mobilens kostnad (7995:- för 64gb iPhone 8) i sitt totalpris med abonnemang på 549:-, så skulle ju en "kostnadsfri" mobil i min mening motsvara:
Mobilpris: 7995:- / 24 = 333:- per månad
Abbpris: 549 - 333 = 215:- per månad.

Mao menar jag på att får man 200:- rabatt på 549:- per månad så betalar man 349:- och utav dom är fortfarande 134:- en förtäckt avbetalning på mobilen och 215:- en kostnad för abonnemanget.

Så visst, det man kan kalla det är en iPhone 8 med ett 25 gig surfabonnemang för 215:- i månaden, vilket fortfarande är ett bra pris för 25GB surf, men det är långt ifrån en kostnadsfri iphone 8.

Sen är det ju stor skillnad på en iphone 7 32gb vs en 7 plus med 256 gig.
För en 7:a med 32 gig skulle jag säga att det är en helt okey deal ändå, tror inte den går att kränga för 4,8k på blocket.
Men PLUS-modellerna är mer tveksamt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-15 17:17
Ursprungligen av Basss:

Det är ju det jag undrar. Står ingenting om kontnadsfritt på Tre's hemsida. Det är 200:- rabatt per månad om man byter in en iphone 7.
Sen är det fallande sämre rabatt ju äldre lur man lämnar in.
https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/...

Eftersom TRE har bakat in mobilens kostnad (7995:- för 64gb iPhone 8) i sitt totalpris med abonnemang på 549:-, så skulle ju en "kostnadsfri" mobil i min mening motsvara:
Mobilpris: 7995:- / 24 = 333:- per månad
Abbpris: 549 - 333 = 215:- per månad.

Mao menar jag på att får man 200:- rabatt på 549:- per månad så betalar man 349:- och utav dom är fortfarande 134:- en förtäckt avbetalning på mobilen och 215:- en kostnad för abonnemanget.

Så visst, det man kan kalla det är en iPhone 8 med ett 25 gig surfabonnemang för 215:- i månaden, vilket fortfarande är ett bra pris för 25GB surf, men det är långt ifrån en kostnadsfri iphone 8.

Sen är det ju stor skillnad på en iphone 7 32gb vs en 7 plus med 256 gig.
För en 7:a med 32 gig skulle jag säga att det är en helt okey deal ändå, tror inte den går att kränga för 4,8k på blocket.
Men PLUS-modellerna är mer tveksamt.

Det stämmer alldeles utmärkt, bra att du uppmärksammade det. Tre:s pressmeddelande om detta var missvisande formulerat och det var det vi baserade nyheten på, men det stämmer att kunder får en rabatt på abonnemanget baserat på vilken Iphone-modell som lämnas in i butik. Jag har uppdaterat nyheten med korrekt information. Tack!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2017-09-19 14:22
Ursprungligen av Ljung:

Tre är väl den enda operatören som låser sina lurar i 12 månader? Därefter kan man låsa upp den för 350 kronor och använda en annan operatör.

Nej tack. Inte Tre.

"Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut om du har bindningstid kvar. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid kvar eller kontantköpt din produkt är det kostnadsfritt att låsa upp."

https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler...

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-09-19 14:33
Ursprungligen av jas:

"Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut om du har bindningstid kvar. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid kvar eller kontantköpt din produkt är det kostnadsfritt att låsa upp."

https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler...

Tja, ger dom en fördelaktig deal så kan jag förstå att dom binder kunder i X antal månader.
Jag saknar dom gamla goda tiderna (90 tal?) när man fick kraftigt rabatterade mobiler genom att binda sig 12-24 månader.
Idag ser jag det som helt meningslöst att köpa telefonen från en operatör eftersom det enda dom erbjuder är en avbetalningsplan.

Visst att vissa nu har denna "byt upp dig" grejen, men känns som att det som dom bjuder ändå är samma pengar, eller mindre, som man får om man kränger luren vidare på blocket. Enda det erbjuder är lite bekvämlighet.

1
Bevaka tråden