Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Kom igång med IOS 11

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Årets upplaga av Apples mobila operativsystem är strax här och 99 går igenom hur du uppdaterar och summerar nyheterna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Götene
  • 2017-09-18 20:26

Jag som tog hem Beta-versionen av IOS11, får jag den under inställningarna eller måste jag tillbaka till IOS10 först?

Ungefär vid vilken tidpunkt under morgondagen finns iOS11 tillgängligt?

  • Medlem
  • 2017-09-18 21:03
Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Ungefär vid vilken tidpunkt under morgondagen finns iOS11 tillgängligt?

Klockan 19:00.

I alla fall så det har väl varit så historiskt sett om jag minns rätt. Klockan 10:00 Cupertinotid.

Sen är det en sak hur man definierar begreppet "tillgängligt".

Brukar vara bäst och minst frustrerande att avvakta en dag eller två.

  • Medlem
  • 2017-09-18 21:22

IOS 11 GM finns redan för installation via Itunes. Jag gjorde det häromdagen. Den funkar utmärkt. Så kan man inte vänta eller trängas med resten av världen...

  • Medlem
  • 2017-09-18 21:28
Ursprungligen av Alix:

IOS 11 GM finns redan för installation via Itunes. Jag gjorde det häromdagen. Den funkar utmärkt. Så kan man inte vänta eller trängas med resten av världen...

Ska man vara väldigt petig så är det inte GM, utan det är GM-kandidaten. Det finns inget som utesluter att ett annat bygge med annat byggnummer släpps i morgon.

Jag håller med, 15A372 fungerar kanonbra, men det är inte nödvändigtvis "the final release".

  • Medlem
  • 2017-09-18 21:33
Ursprungligen av Ljung:

Ska man vara väldigt petig så är det inte GM, utan det är GM kandidaten. Det finns inget som utesluter att ett annat bygge med annat byggnummer släpps i morgon.

På så vis finns det aldrig någon GM, om man hittar en sista minuten-bugg av rang är man väl inte dummare än att man fixar den. Fast nu hinner man knappast det med alla varianter som finns, så detta är sannolikt verkligen GM. Eller inte. Vi får se i morgon.

  • Medlem
  • 2017-09-18 21:43
Ursprungligen av Alix:

På så vis finns det aldrig någon GM, om man hittar en sista minuten-bugg av rang är man väl inte dummare än att man fixar den. Fast nu hinner man knappast det med alla varianter som finns, så detta är sannolikt verkligen GM. Eller inte. Vi får se i morgon.

Nej, det finns förstås inga GM nuförtiden. De fanns på den tiden då man skickade en guldskimrande skiva till CD/DVD-tryckeriet som en master för alla de miljoner skivor som skulle tillverkas och som skulle skickas ut till alla användare och handlare. Det var ju en ledtid på många veckor. Nu har man inte det problemet längre. Det finns inga GM längre, det är bara gamla nostalgiker som kallar versionen som kanske är klar för release för GM

  • Medlem
  • 2017-09-18 22:13
Ursprungligen av Ljung:

Nej, det finns förstås inga GM nuförtiden. De fanns på den tiden då man skickade en guldskimrande skiva till CD/DVD-tryckeriet som en master för alla de miljoner skivor som skulle tillverkas och som skulle skickas ut till alla användare och handlare. Det var ju en ledtid på många veckor. Nu har man inte det problemet längre. Det finns inga GM längre, det är bara gamla nostalgiker som kallar versionen som kanske är klar för release för GM

Japp, mea culpa, sono nostalgico. Ska man vara elak skickar Apple ut en skarp version i morgon med välkända buggar... ?

  • Medlem
  • 2017-09-18 22:16

Funkar swish och bankid

Hur är det med swish och bankid, funkar dessa i Ios 11 ?

  • Medlem
  • 2017-09-18 22:17
Ursprungligen av landy:

Hur är det med swish och bankid, funkar dessa i Ios 11 ?

Ja, det gör de. I det bygge jag redovisar ovan. Men om det nu inte är GM(-kandidaten) som släpps i morgon utan bygget ändras i sista stund kan ju funktionerna brytas...

  • Medlem
  • 2017-09-18 22:24
Ursprungligen av Alix:

Japp, mea culpa, sono nostalgico. Ska man vara elak skickar Apple ut en skarp version i morgon med välkända buggar... ?

Nu är jag dålig på främmande språk. Japp, mea culpa vet jag, men det andra orkar jag inte googla efter.

Nej, jag tror inte Apple skickar ut en skarp version med välkända buggar. Varför tror du att jag tror det? Eller vad menar du?

  • Medlem
  • 2017-09-18 22:31
Ursprungligen av Ljung:

Nu är jag dålig på främmande språk. Japp, mea culpa vet jag, men det andra orkar jag inte googla efter.

Nej, jag tror inte Apple skickar ut en skarp version med välkända buggar. Varför tror du att jag tror det? Eller vad menar du?

På A svarar jag ”jag är nostalgisk” (det är italienska) och på B svarar jag att man helt enkelt väljer att låta buggar passera eftersom en rättelse av dem kan leda till andra (potentiellt värre) buggar. Som vi alla vet kommer det nya versioner som rättar till buggar. En del av de nyupptäckta, andra har funnits där ett tag. Ett exempel som jag svär på min mammas grav (ja, hon är död) kommer att finnas där i morgon: Jag bytte nätverksnamn på min Imac. I Inställningar > Apple-ID har enheten det gamla namnet medan den har det nya namnet i Hitta min Iphone-appen. Om den är känd eller ej vet jag inte. Sannolikt är jag den ende som först nu har upptäckt det. Eller? Men visst, ännu en konspirationsteori, jag har inga bevis, jag ger mig...

  • Medlem
  • 2017-09-18 22:53
Ursprungligen av Alix:

På A svarar jag ”jag är nostalgisk” (det är italienska) och på B svarar jag att man helt enkelt väljer att låta buggar passera eftersom en rättelse av dem kan leda till andra (potentiellt värre) buggar. Som vi alla vet kommer det nya versioner som rättar till buggar. En del av de nyupptäckta, andra har funnits där ett tag. Ett exempel som jag svär på min mammas grav (ja, hon är död) kommer att finnas där i morgon: Jag bytte nätverksnamn på min Imac. I Inställningar > Apple-ID har enheten det gamla namnet medan den har det nya namnet i Hitta min Iphone-appen. Om den är känd eller ej vet jag inte. Sannolikt är jag den ende som först nu har upptäckt det. Eller? Men visst, ännu en konspirationsteori, jag har inga bevis, jag ger mig...

Nu ska vi, enligt regelverket, vara snälla mot varandra här. Det är helt ok. Och det är därför jag inte skriver mer och istället hoppas att du har eller får ett bra liv. Ha det jättebra

  • Medlem
  • 2017-09-18 23:01
Ursprungligen av Ljung:

Nu ska vi, enligt regelverket, vara snälla mot varandra här. Det är helt ok. Och det är därför jag inte skriver mer och istället hoppas att du har eller får ett bra liv. Ha det jättebra

Tack detsamma.

Om man installerar ios 11 blir man låst till den då, eller finns nån möjlighet att backa tillbaka till tidigare version inom en viss tid?

Ursprungligen av Laserturken:

Om man installerar ios 11 blir man låst till den då, eller finns nån möjlighet att backa tillbaka till tidigare version inom en viss tid?

Vi kan gissa att Apple ganska snart kommer att sluta signera IOS 10 och då sitter du fast

Innan det sker ska det vara möjligt att blåsa ut telefonen och återställa till en nerladdad IOS 10 image

Tips! Vill ni kolla vilka appar som inte är kompatibla med IOS 11? Gå in i Inställningar –> Allmänt –> Om –> Appar. Jag upptäckte en app, som jag i och för sig aldrig använder, som inte kommer fungera alls i IOS 11.

Ursprungligen av amandareventlid:

Tips! Vill ni kolla vilka appar som inte är kompatibla med IOS 11? Gå in i Inställningar –> Allmänt –> Om –> Appar. Jag upptäckte en app, som jag i och för sig aldrig använder, som inte kommer fungera alls i IOS 11.

SUPERBRA tips. ❤️ Nu har jag raderat dem alla (för ärligt, de användes inte så flitigt längre...) förutom Monkey Island: Special Edition som får vara kvar tills dess att iOS11 faktiskt installeras. Känns trist att inte kunna spela det mer, men men.

  • Medlem
  • 2017-09-19 16:34

Finns det några kända apptillverkare son gått ut med att dom släpper ar stöd redan idag?

Ursprungligen av Alix:

IOS 11 GM finns redan för installation via Itunes. Jag gjorde det häromdagen. Den funkar utmärkt. Så kan man inte vänta eller trängas med resten av världen...

Det ska jag installera på min surfplatta om det går... Jag kanske bara har IOS 10...
/Maria

  • Medlem
  • Götene
  • 2017-09-19 17:15

Att ta en Skärmdump med IOS 11 var riktigt trevligt ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Årets upplaga av Apples mobila operativsystem är strax här och 99 går igenom hur du uppdaterar och summerar nyheterna.

Läs hela artikeln här

Trevligt, men man kan fortfarande inte ha ikonerna vart man vill på hemskärmen. Märkligt varför de envisas med detta.

Ursprungligen av Tius:

Finns det några kända apptillverkare son gått ut med att dom släpper ar stöd redan idag?

Duger ikea?
PCalc?

Apparna finns redan ute...

Det är väl iofs uppenbart men bordet och lampan är AR... skulle bara haft en ikea katalog på golvet så hade appen skalat allt korrekt

  • Medlem
  • Götene
  • 2017-09-19 19:08

Någon som vet om jag får upp den under Inställningarna nu när jag har IOS 11 Beta? Eller hur gör jag? :S

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-19 19:33
Ursprungligen av Zitram:

Någon som vet om jag får upp den under Inställningarna nu när jag har IOS 11 Beta? Eller hur gör jag? :S

Får upp vd då?
IOS11 borde ramla in automagiskt, sitter och väntar...

  • Medlem
  • 2017-09-19 19:36

Vad har ordinarie IOS 11 för byggnummer hos er? Enligt Wikipedia är det samma som GM-kandidaten, 15A372. Den har jag.

  • Medlem
  • Götene
  • 2017-09-19 19:40
Ursprungligen av mattiL:

Får upp vd då?
IOS11 borde ramla in automagiskt, sitter och väntar...

Förr när IOS 8 skulle komma så var jag tvungen att gå ner till IOS 7 för att få den. Men det var när man höll på med filerna i iTunes.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-19 19:41
Ursprungligen av Alix:

Vad har ordinarie IOS 11 för byggnummer hos er? Enligt Wikipedia är det samma som GM-kandidaten, 15A372. Den har jag.

Samma här på iPad Pro 10.5 och iPhone 6S Plus, väntar på releasebygget...

Mår dåligt av all blå text, kolla nya App Store. ?

Bevaka tråden