Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Kom igång med IOS 11

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-09-19 19:50
Ursprungligen av Chaosstar:

Mår dåligt av all blå text, kolla nya App Store. ?

Vad har din IOS 11 för byggnummer?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-19 19:50
Ursprungligen av Chaosstar:

Mår dåligt av all blå text, kolla nya App Store. ?

Värre är väl att storleken på uppdateringarna inte visas.

Ursprungligen av Alix:

Vad har din IOS 11 för byggnummer?

Version: 11.0 (15A372)

  • Medlem
  • 2017-09-19 20:05
Ursprungligen av Chaosstar:

Version: 11.0 (15A372)

Och det var den skarpa versionen som släpptes ikväll? Då är det samma som GM-kandidaten.

Ursprungligen av Alix:

Och det var den skarpa versionen som släpptes ikväll? Då är det samma som GM-kandidaten.

Det brukar vara så.

  • Medlem
  • 2017-09-19 22:35
Ursprungligen av keptang:

Det brukar vara så.

Jo, men medlemmen Ljung har i flera dagar påpekat att så inte alls behöver bli fallet. Inte ens att GM är GM. Fast så blev det. I båda fallen.

Ursprungligen av Alix:

Jo, men medlemmen Ljung har i flera dagar påpekat att så inte alls behöver bli fallet. Inte ens att GM är GM. Fast så blev det. I båda fallen.

GM brukar vara GM (därav namnet ). Vad medlem Ljung påstår får denne stå för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-19 23:41

Alltid kul att laddande ny programvara. Idag gick det ovanligt snabbt och smidigt också. Gillar de nya gif:arna i meddelande och det nya kontrollcentret. Men har jag inte testat. Men alla vanliga funktioner, för mig, fungerar utan problem.

Fortfarande inget volymreglage i för "Fjärrkontrollen" till Apple TV?

Ursprungligen av Zitram:

Förr när IOS 8 skulle komma så var jag tvungen att gå ner till IOS 7 för att få den. Men det var när man höll på med filerna i iTunes.

Du kan alltid ta bort betaprofilen från dina inställningar så löser det sig

  • Medlem
  • Götene
  • 2017-09-20 06:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Du kan alltid ta bort betaprofilen från dina inställningar så löser det sig

Tack, gjorde det. Men hade tydligen riktiga IOS11 så får ingen ny. Men blä så seg det är på min iPhone 6 Plus. Går jag in på en app så blir appen vit en stund tills innehållet laddats in. Sedan uppdateringen så har mina AirPods börjat krångla, ljudet försvinner typ en sekund flera gånger per låt. Men antog att jag skulle få en ny uppdatering igår som skulle lösa felen... besviken nu.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Fortfarande inget volymreglage i för "Fjärrkontrollen" till Apple TV?

Du använder volymknapparna på sidan för volymen.

Ursprungligen av Sledde:

Du använder volymknapparna på sidan för volymen.

Tack! Hoppas det är en ny funktion i iOS11, annars känner jag mig som en riktig dumstrut.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2017-09-20 08:45

Kartan har fått sig en uppfräschning i CarPlay noterade jag på väg till jobbet i morse. Nu väntar vi bara på att Apple öppnar upp fö andra kartappar där också.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Tack! Hoppas det är en ny funktion i iOS11, annars känner jag mig som en riktig dumstrut.

Provade precis men får inte det att fungera. Går det ens att göra fel?!

Ursprungligen av Clas:

Kartan har fått sig en uppfräschning i CarPlay noterade jag på väg till jobbet i morse. Nu väntar vi bara på att Apple öppnar upp fö andra kartappar där också.

Attans, behöver en uppdatering till min Mazda

3D-touch för att svepa mellan appar har försvunnit. Det var ju min favoritfunktion! ?

Intressant att inte så många berättar något positivt om 11an. Undrar om det beror på dåligt släpp eller är det en tråkig uppdatering? Sitter på en 6s så väntar ett tag.

Ursprungligen av mattiL:

Värre är väl att storleken på uppdateringarna inte visas.

Låter som ett generalfel!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-20 09:57

iMessages App / Sticker Store har tagit över appen lite väl extermt i iOS 11. Går det att stänga av?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-20 09:57

Något märkligt att dockan inte visar app-namn men att app-namn syns över allt annars...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-20 09:59

Att äntligen kunna skriva flera mail samtidigt är en funktion som saknats!

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Tack! Hoppas det är en ny funktion i iOS11, annars känner jag mig som en riktig dumstrut.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Provade precis men får inte det att fungera. Går det ens att göra fel?!

Hos mig så har det fungerat i iOS 10 också. När jag är inne i fjärrkontroll-appen så styr volymknapparna på iPhonen, volymen på min förstärkare som är kopplad med hdmi från en ATV4.

Hmm?!
Någon mer än jag som inte kan spara till den nya ”Filer”?
Det går inte att lägga till, den syns men är inte high lightad. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-09-20 14:42
Ursprungligen av Alix:

Jo, men medlemmen Ljung har i flera dagar påpekat att så inte alls behöver bli fallet.

Precis, det Ljung påstår är ju rätt. Den behöver inte vara samma, vilket är det han säger. I detta fallet och de flesta andra blir det samma men det är inte garanterat.

Ursprungligen av Erik.dv:

Att äntligen kunna skriva flera mail samtidigt är en funktion som saknats!

Nej. Fungerade hur bra som helst i 10.3.3.

-------------------------------

Fick själv backa till 10.3.3 då PoGo+ till Pokemon Go inte fungerar alls som den ska under iOS 11.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-09-20 15:48

Suck! +100 appar som antingen inte är kompatibla med iOS 11 eller så finns de ej kvar i App Store... Måttligt motiverad att uppgradera.

Har problem med följande att widgeten för musikspelaren dyker upp utan att jag använder den, går inte att få bort.

  • Medlem
  • 2017-09-20 21:20
Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Har problem med följande att widgeten för musikspelaren dyker upp utan att jag använder den, går inte att få bort.

https://i.imgur.com/5sO8hMh.jpg

Dubbelklicka på hemknappen, bläddra till appen Musik och svep bort den uppåt. Det hjälpte för mig.

Måste dock säga att uppdateringe för iPad rockar! Lite segt på Air 1 men flott i de flesta bemärkelser.

Ursprungligen av Alix:

Dubbelklicka på hemknappen, bläddra till appen Musik och svep bort den uppåt. Det hjälpte för mig.

Som sagt tidigare, appen Musik är INTE aktiv.

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hmm?!
Någon mer än jag som inte kan spara till den nya ”Filer”?
Det går inte att lägga till, den syns men är inte high lightad. ?

Du har fått svar i den andra tråden som du skapade.

Bevaka tråden