Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Excel 2016 vit störig fyrkant

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Precis skaffat Excel 2016 och när jag öppnar mitt kalkylark så är det en vit täckande fyrkant i arket, väljer jag en annan flik så försvinner fyrkanten eller om jag dubbelklickar i olika celler. Inget stort problem men ändå lite störande.

Senaste macOS? Vilken Mac-modell?
Ser ut som ett drivrutinsproblem.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-19 19:01

I Office 365 så finns det en inställning för grafikaccelleration eller vad det nu hette, hitta och stäng av den.

Ursprungligen av keptang:

Senaste macOS? Vilken Mac-modell?
Ser ut som ett drivrutinsproblem.

El Capitan 10.11.6 och MacBook Pro Retina.

Nu har jag dock råkat på mer patrull än så, kan inte aktivera min licens, ringer MS och får till svar att enda sättet att lösa problemet med aktivering av licens är de kopplar in sig in i min dator för att lösa problemet. För mig helt obegripligt och en påminnelse varför jag i övrigt vägrar produkter från dem. Man kanske bara skall kasta ut Excel 2016 och fortsätta med Excel 2011 och hoppa High Sierra, verkar ju ändå vara ett problem då många program jag har kör 32-bit.

Ursprungligen av mattiL:

I Office 365 så finns det en inställning för grafikaccelleration eller vad det nu hette, hitta och stäng av den.

Har bara Excel, ser inte detta för Mac/ Excel ser att det finns beskrivet om man kör Word.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-19 19:52
Ursprungligen av Snoopy:

Har bara Excel, ser inte detta för Mac/ Excel ser att det finns beskrivet om man kör Word.

Ok, det fanns grafikrelaterade problem i o365 på Windows, min tanke var att detta var något liknande.

Ursprungligen av mattiL:

Ok, det fanns grafikrelaterade problem i o365 på Windows, min tanke var att detta var något liknande.

Tack i alla fall!

Det är inte så att du har råkat skapa en textruta? Det var i alla fall min första tanke. Händer det något om du klickar inne i rutan, eller kan du skriva inuti den?

Ursprungligen av Hetlund:

Det är inte så att du har råkat skapa en textruta? Det var i alla fall min första tanke. Händer det något om du klickar inne i rutan, eller kan du skriva inuti den?

Nej, dubbelklickar man ett par gånger så försvinner den.

1
Bevaka tråden