Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 11.0 är här

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-19 23:43

Helt plötsligt dök Safari 11.0 upp. Laddat ned och webbläsaren är blixtsnabb. Klar skillnad. Men jag trodde det skulle komma i MacOS-uppdateringen.

Ursprungligen av xms67:

Helt plötsligt dök Safari 11.0 upp. Laddat ned och webbläsaren är blixtsnabb. Klar skillnad. Men jag trodde det skulle komma i MacOS-uppdateringen.

Gillar verkligen möjligheten att dräpa den i mitt tycke värsta "finessen": självstartande video och ljud......... underbart!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2017-09-25 10:42

Problem med "icloud tabs"

Efter att ha installerat Safari till version 11 slutade tabbar från min mac (Sierra 10.12.6) att synkronisera med iCloud. Jag kan inte längre besöka öppna flikar från min mac på min iPad/iPhone (båda med version 10.3.3)
Omvänt fungerar det dock som vanligt, vilket betyder att jag kan öppna flikar från iOS-enheter på min mac.

Någon som upplevt detta eller vet hur det kan åtgärdas?

Ursprungligen av MrCoffee:

Efter att ha installerat Safari till version 11 slutade tabbar från min mac (Sierra 10.12.6) att synkronisera med iCloud. Jag kan inte längre besöka öppna flikar från min mac på min iPad/iPhone (båda med version 10.3.3)
Omvänt fungerar det dock som vanligt, vilket betyder att jag kan öppna flikar från iOS-enheter på min mac.

Någon som upplevt detta eller vet hur det kan åtgärdas?

Testat att logga ut och in ur iCloud?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2017-09-25 12:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att logga ut och in ur iCloud?

Jepp gör tyvärr ingen skillnad.
Det skumma är att min mac hittar flikarna från min iphone och ipad. Sökhistoriken från min mac synkar också perfekt till min ipad/iphone. Bara flikarna som inte vill.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2017-09-27 18:32
Ursprungligen av MrCoffee:

Jepp gör tyvärr ingen skillnad.
Det skumma är att min mac hittar flikarna från min iphone och ipad. Sökhistoriken från min mac synkar också perfekt till min ipad/iphone. Bara flikarna som inte vill.

Svarar på min egen fråga
Verkar vara fler som upplever detta:
Safari 11 does not share tabs
Safari 11 broke icloud tab syncing
icloud tabs in iOS 11

Lösningen verkar vara att uppgradera de iOS-enheter som går till iOS 11 samt köra Safari 11.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-09-27 18:44

Skall ge Safari 11 en ärlig chans. Har kört Chrome sedan flera år tillbaka, men Safari verkar ju ha kommit ikapp nu igen

1
Bevaka tråden