Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixel 2 och andra nyheter avslöjas inför Googles oktober-event

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple är inte ensamma om att få de flesta nyheter avslöjade inför deras stora avtäckande, och Googles oktober-event är det senaste i raden som läcker ut.

Läs hela artikeln här

Tycker det är spännande med alla högtalare som släpps. Det är dock en salig röra med alla olika ”assistenter” men jag hoppas att det kommer innebära att Apple kommer släppa fler modeller i lite olika storlekar och att ”Smarta hemmet” äntligen kan få upp farten här hos oss också. Det börjar komma mycket intressant som är HomeKit kompatibelt.

Frågan om den personliga integriteten kommer säkert vara apples trumfkort. Iaf hoppas jag det, då jag tycker de andra med Google i spetsen inte känns som en ”trygg” spelare i den frågan.

  • Medlem
  • 2017-09-20 11:48

”Kinda Blue, Just Black och Clearly White” var rätt kul, faktiskt.

  • Medlem
  • 2017-09-20 14:43
Ursprungligen av Alix:

”Kinda Blue, Just Black och Clearly White” var rätt kul, faktiskt.

Idé: En mattsvart modell måste förstås heta Barely Black och guldfärgade får förstås heta Fool's Gold.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-20 17:14
Ursprungligen av Alix:

Idé: En mattsvart modell måste förstås heta Barely Black och guldfärgade får förstås heta Fool's Gold.

Utmärkt namn, helt i linje med övriga namn, maila Google! Håller med om namnen, jag satt och skrockade för mig själv när jag skrev nyheten

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-20 17:17
Ursprungligen av Sledde:

Tycker det är spännande med alla högtalare som släpps. Det är dock en salig röra med alla olika ”assistenter” men jag hoppas att det kommer innebära att Apple kommer släppa fler modeller i lite olika storlekar och att ”Smarta hemmet” äntligen kan få upp farten här hos oss också. Det börjar komma mycket intressant som är HomeKit kompatibelt.

Frågan om den personliga integriteten kommer säkert vara apples trumfkort. Iaf hoppas jag det, då jag tycker de andra med Google i spetsen inte känns som en ”trygg” spelare i den frågan.

Ja jag hoppas också att fler av de smarta produkterna som högtalare kommer till Sverige och börjar etablera sig, och det känns som att det inte är så långt borta än, åtminstone inte med Apples och Googles tjänster och produkter. Även Amazons Alexa kan potentiellt vara relativt nära att komma hit. Samsung Bixby-enheter är jag däremot tveksam till

Bara av nyfikenhet, vad är det hos Apple som känns mer säkert jämfört med Google?

Ursprungligen av ekloev:

Ja jag hoppas också att fler av de smarta produkterna som högtalare kommer till Sverige och börjar etablera sig, och det känns som att det inte är så långt borta än, åtminstone inte med Apples och Googles tjänster och produkter. Även Amazons Alexa kan potentiellt vara relativt nära att komma hit. Samsung Bixby-enheter är jag däremot tveksam till

Bara av nyfikenhet, vad är det hos Apple som känns mer säkert jämfört med Google?

Jag tycker rent allmänt att Apple sköter saker med större hänsyn på användarens integritet, tex i iphone’s bildgalleri-funktion för ansiktsigenkänning, som görs lokalt på telefonen isf att skickas upp till en server för att läsas in och bearbetas av någon AI.
Hela tiden har googles affärsmodell varit att samla på sig så mycket data om sina användare som möjligt. Scanna mejl, dokument, bilder och alla utsökningar man gör. De sparar och analyserar sådant som sägs när man använder deras röst-tjänster. De har väldigt stort inflytande över vad som syns när man ”googlar” eller söker på ex youtube. Deras AI kommer snart om inte redan att förutspå utfall i val och andra saker bättre än någon analytiker. (Det finns ju andra företag som lyckats bra med att förutspå utfall av ex val, så skulle bli väldigt förvånad om inte Google ligger lika långt framme). Det finns massor av saker som gör att jag inte litar på Google och några saker som talar för att Apple kanske är lite bättre på det där med sina kunders integritet. Så jag hoppas att Apple kommer att fortsätta att vara en motpol och kämpa för kundernas integritet.

Angående samsung så tror jag ändå att de kan komma att bli en stor aktör inom smarta hemmet. De har köpt företag som tex SmartThings och de har massvis med vitvaror i sitt sortiment som bara väntar på att ”smartifieras”. Tvättmaskiner som påminner om att köpa tvättmedel. Kyl/frys med kameror. De kan ha sensorer som känner av om de börjar gå sönder så att en servicetekniker kan boka in en tid, innan apparaten går sönder och ha med sig rätt reservdel och laga på plats. De behöver arbeta på bixby, men så stora som de är, så tror jag de kommer att ha goda möjligheter att lyckas om de bara fokuserar på rätt saker.

Edit: en till sak med Apple och integritet:
https://9to5mac.com/2014/10/27/cvs-and-rite-a...

Apple Pay blev tidigt bannad av stora kedjor i USA. Och vad jag förstått så va den största anledningen att de ville skapa ett eget betalsystem där de bättre kunde logga sina kunders köp och rikta reklam till kunderna.

Senast redigerat 2017-09-20 22:28
1
Bevaka tråden