Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Lagring (Familjedelning)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ser att det finns möjlighet till iCloud lagring nu i iOS 11 under "Familjedelning".
Någon som testat och vet lite hur det funkar.
Som det är nu så använder jag redan familjedelning för MUSIC och köp av appar.
Men om man även aktiverar iCloud lagring och min döttrar aktiverar iCloud bild biblioteket på deras iPhone´s kommer då deras bilder och album dyka upp på min enhet eller är det bara själva lagringsutrymmet (200GB) som delas av alla meddlemmar.
Just nu för tillfället så betalar jag för 200GB (29kr) och frugan för 50GB (9 kr) dvs 38Kr/Månad. Tänkte uppgradera till 2TB för 89kr/Mån istället och låta alla 4 i familjen dela på det istället.

  • Superhjälte
  • 2017-09-20 16:40
Ursprungligen av Christian_W:

Ser att det finns möjlighet till iCloud lagring nu i iOS 11 under "Familjedelning".
Någon som testat och vet lite hur det funkar.
Som det är nu så använder jag redan familjedelning för MUSIC och köp av appar.
Men om man även aktiverar iCloud lagring och min döttrar aktiverar iCloud bild biblioteket på deras iPhone´s kommer då deras bilder och album dyka upp på min enhet eller är det bara själva lagringsutrymmet (200GB) som delas av alla meddlemmar.
Just nu för tillfället så betalar jag för 200GB (29kr) och frugan för 50GB (9 kr) dvs 38Kr/Månad. Tänkte uppgradera till 2TB för 89kr/Mån istället och låta alla 4 i familjen dela på det istället.

Det är lagringsutrymme som delas. Du kan se hur mycket de andra familjemedlemmarna lagrar men inte vad de lagrar.

Kanon tackar för snabbt svar.

1
Bevaka tråden