Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med musik i WatchOS 4?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur har Apple tänkt?
Det går inte längre att bläddra bland låtar och artister som ligger på telefonen!?!

Det här MÅSTE väl ändå vara ett misstag?

De har gjort apple watch mer fristående så att du kan ha mer musik lokalt på klockan istället för telefonen (tidigare kunde du endast ha en spellista lokalt på klockan) - när du för över musik till klockan tror jag att du numera gör det via wifi istället för blåtand (som tog fruktansvärt lång tid)

Har inte sett det du påpekar själv men det det kanske är ett led i att göra den mindre som en fjärrkontroll till telefonen och mer som en "egen" musikspelare ?

Jag vet att jag uppskattar det när jag är ute och springer med musik i enbart klockan och lämnar telefonen hemma

Det här innebär ju/väl dessutom att jag måste koppla mina BT-lurar till klockan istället för till telefonen, och därmed inte ha tillgång till dem i andra iphone-appar. )c:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-09-21 15:58

Går det numera att ringa/ta emot samtal på klockan och få samtalet i sina BT-lurar, som är parade med klockan, istället för att tvingas använda klockans speaker phone?

Ursprungligen av zinned:

Går det numera att ringa/ta emot samtal på klockan och få samtalet i sina BT-lurar, som är parade med klockan, istället för att tvingas använda klockans speaker phone?

Testade nu och... Nä, jag kan INTE svara på, eller höra, telefonsamtal i lurarna när de är kopplade till klockan.
Jag kan dock lyssna på musik, om jag nöjer mig med det fåtal låtar som jag lagt in på klockan. *suck*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-09-21 20:37
Ursprungligen av Zambal:

Testade nu och... Nä, jag kan INTE svara på, eller höra, telefonsamtal i lurarna när de är kopplade till klockan.
Jag kan dock lyssna på musik, om jag nöjer mig med det fåtal låtar som jag lagt in på klockan. *suck*

Uruselt att man FORTFARANDE inte kan svara på klockan och få samtalet i headsetet.

Verkligen uruselt av Apple.

Ursprungligen av zinned:

Uruselt att man FORTFARANDE inte kan svara på klockan och få samtalet i headsetet.

Verkligen uruselt av Apple.

Fungerar hur bra som helst för mig
Annars så är det väl bara att svara i headsetet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-09-22 07:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Fungerar hur bra som helst för mig
Annars så är det väl bara att svara i headsetet?

Om man har headsetet anslutet till telefonen och inte klockan, ja. Dessutom vill jag ju kunna ringa upp från klockan och hantera samtalet i headsetet och inte via klockans speaker phone. Inget av detta går att göra...fortfarande inte.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fungerar hur bra som helst för mig
Annars så är det väl bara att svara i headsetet?

Precis som Zinned säger, så funkar det bara om du har hörlurarna kopplade till telefonen.

Men om lurarna är kopplade till klockan (vilket apple verkar vilja att du har, om du ska kunna styra din musik) så kan du inte svara på samtal, eller prata, i lurarna.

1
Bevaka tråden