Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med iTunes/ Appar? Finns inga "Appar" i iTunes!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kållered
  • 2017-09-24 05:16

Hej, jag skulle med min iPhone 5S uppdatera/säkerhetskopiera iOS 10.0 och det nya som skett. Kopplar på tänkte rensa appar och väntar på "fönstret" som visar mitt skrivbord i iTunes etc och ingenting händer, jag kan mao INTE nå mina appar via iTunes! Var finns "Appar"? Är det någon som vet vad som skett efter iOS 10.0? Jag har OS 10.12.6 på min iMac. // Maths

Ändringar i nya iTunes.

Du hanterar appar på din iOS-enhet, inte i iTunes.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-24 09:54

99-nyhet med tillhörande diskussionstråd:
Itunes 12.7 tar bort IOS App Store

Ursprungligen av Maths:

...vad som skett efter iOS 10.0?

Det var 1 år sedan vi hade iOS 10.0. Sedan dess har vi fått ett antal iOS-versioner, ett antal macOS-versioner, och ett par iTunes-versioner... Så det blir nog en ganska lång lista att räkna upp allt som skett där...

Senast redigerat 2017-09-24 11:38

På min iPhone 7 är det App Store. Därefter min profilbild övre H hörnet. Då öppnas mitt konto - där också valet för Köpt finns som lista. Känns annorlunda mot tidigare men fungerar bra. Detta fungerar ju oavsett vilken meny man är inne i på startsidan. Behöver inte vara Uppdateringar. Tycker det står annorlunda på Apple support

Ursprungligen av adress@mac:

På min iPhone 7 är det App Store...

Trådens fråga gäller iTunes på dator, och har ingenting att göra med hur det ser ut i App Store i en iPhone.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Trådens fråga gäller iTunes på dator, och har ingenting att göra med hur det ser ut i App Store i en iPhone.

I så fall är det väl samma med inlägg # 2 och 3? Därför jag halkade in på ett ”bananskal” Frågeställaren skriver också om IOS 10 och sin iPhone .Sorry ?

Ursprungligen av adress@mac:

I så fall är det väl samma med inlägg # 2 och 3?...

Nej, inlägg 2 och 3 är svar på trådens fråga. De inläggen berättar att numera hanterar man sina appar direkt i iOS-enheten, inte via iTunes i datorn.

(Men visst är frågan en liten aning förvirrande, när det talas om "vad som skett efter iOS 10.0".)

Senast redigerat 2017-09-27 10:20
1
Bevaka tråden