Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svepa med 3 fingrar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-09-26 21:45

Har uppdaterat till Mac OS High Sierra.

Efter uppdateringen så fungerar inte några gester som kräver mer än 2 fingrar
Har bockat i och ur alla inställningar, men inget hjälper, kan fortfarande inte använda mer än 2 fingrar.
Det enda jag kan göra i HIgh Sierra är att bläddra i sidor i Safari, och ta fram notissenter (som jag aldrig använder).

Dock så blev det nu rätt så jobbigt att gå till mailen, då den ligger i ett skrivbord, och då byter jag till och från mailen med att svepa sidleds med 3 fingrar. Det funkar på iMacen hemma, men inte på min MacBook Pro Retina. Funkade jättebra i 10.11.

Nån fler som har upplevt samma sak, och kommit på vad det är som spökar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-26 23:38

Kan du tidigare ha installerat någon tredjeparts app för att göra musinställningar på din MBP? Som nu inte är kompatibel med High Sierra? Exempelvis USB Overdrive, Steermouse m.fl.

För mig funkar allt som vanligt efter uppdateringen. Jag antar att du redan har testat att starta om datorn för att se om det löser problemet?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-09-27 11:13
Ursprungligen av IngoX:

Kan du tidigare ha installerat någon tredjeparts app för att göra musinställningar på din MBP? Som nu inte är kompatibel med High Sierra? Exempelvis USB Overdrive, Steermouse m.fl.

Nope, inga tredjeparts-appar.
Allt fungerade klockrent innan uppdateringen, så det måste ha varit något med High Sierra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-09-29 17:07

Jag fick slänga en hel drös med inställningsfiler för bla. trackpad och spaces, sen började det fungera som normalt igen.

Vilken i drösen av inställningsfilerna var orsaken till ditt problem?

1
Bevaka tråden