Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG UltraFine 5K, LG Screen Manager vilket bonusprogram, Split Screen delux

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-04 14:52

Vi som sitter med LG UltraFine 5K har ett litet bonusprogram LG Screen Manager att hämta här från LG.
http://www.lg.com/us/support-product/lg-27MD5...

För ca tio år sedan var det sista gången jag jobbade dagligen i Windows miljö, och Mac samtidigt.
Saknar inte alls Windows bortser från Windows olika former av split screen.

Sierra går det men lätt klumpigt med hålla inne grön fönsterknappen.
Tyvärr går det bara att få splitt screen på fönster för olik programvaror (Mail funkar halvdant i High Sierra).
Det går inte att öppna två findermappar i Split Screen för enkel filflyttning.

LG Screen Manager till LG UltraFine 5K (kanske funkar med andra bildskärmar) är split screen deluxe.
Det finns några split screen program Magnet t.ex..

LG Screen Manager är något helt annat, det lägg till sig i menyraden.
Att ställa in i olika uppdelningar går enkelt, se skärmavbildning, och där är det som alla andra.

Men efter det inser man hur split screen det borde vara precis som LG Screen Manager.
Har valt 3 delad skärm. Vänster hel halva ett program, höger delad i två, ett program uppe och ett ner

Här är det som som vanligt men det är nu det fina kommer.
Skärmen är konstant uppdelad i 3 delar.
Stänger jag ett program, tar ett annat öppet fönster/program över den ytan.

Drar jag ett program från ett fönster till det andra, byter de plats och skalar om efter den nya ytorna.

Precis som det ska funkar.

Senast redigerat 2017-10-04 15:30
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-10-04 21:01

Coolt! Enligt nedladdningssidan ska det funka med LG 21,5" 4k också. Jag har två sådana på jobbet som jag kan testa med imorgon. Testade hemma nu med min Dell P2415Q, men det fungerar inte.

1
Bevaka tråden