Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #199: Varför Google, varför?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Redaktionen och en hel del Pixel-fans är besvikna på att Googles nya produkter inte ser ut att hitta till Sverige. Om det och en hel del annat hör du i veckans avsnitt av vår podd.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-10-07 13:45

Förstår inte varför ni köper pixel 2 från Amazon.co.uk

Tror att vi möjligen får Pixel 3, jag är osäker på om de har sån stor produktionskapacitet för att ha en global lansering för Pixel 2 i det här läget. Om man får spekulera lite tror jag Pixel satsningen i första hand var en "plan B" för USA marknaden.
Det är i mångt och mycket en duapoly mellan IPhone vs Samsung där såvida inte du köper olåsta enheter. I och med att Samsung hela tiden släpper konkurrerande tjänster till Google, Bixby senast. Google måste ha nåt alternativ om de skulle helt skifta till Tizen.

I Europa är det inte riktigt samma behov. Sony är trots allt rätt stora här och har inte mycket modifieringar utan använder Googles egna tjänster förutom lite egna appar. Nokia har också tillkommit med "Pure Android" och är ett alternativ.

Jag kan förstå om man vill ha Pixel 2 enbart för kameran. Men i övrigt är kanske inte designen den mest inspirerande:
https://www.youtube.com/watch?v=RL2eoqNN5Yc

Ursprungligen av Ideaman02:

Förstår inte varför ni köper pixel 2 från Amazon.co.uk

Är väl ännu bättre på amazon.de, så får ni ju rätt laddare också?

Ursprungligen av suddgummi:

Är väl ännu bättre på amazon.de, så får ni ju rätt laddare också?

Laddare har man ju i överflöd. Skulle gå efter det landet som ger bäst konsumenterna mest fördelar.

Ursprungligen av johnh3:

Tror att vi möjligen får Pixel 3, jag är osäker på om de har sån stor produktionskapacitet för att ha en global lansering för Pixel 2 i det här läget. Om man får spekulera lite tror jag Pixel satsningen i första hand var en "plan B" för USA marknaden.
Det är i mångt och mycket en duapoly mellan IPhone vs Samsung där såvida inte du köper olåsta enheter. I och med att Samsung hela tiden släpper konkurrerande tjänster till Google, Bixby senast. Google måste ha nåt alternativ om de skulle helt skifta till Tizen.

I Europa är det inte riktigt samma behov. Sony är trots allt rätt stora här och har inte mycket modifieringar utan använder Googles egna tjänster förutom lite egna appar. Nokia har också tillkommit med "Pure Android" och är ett alternativ.

Jag kan förstå om man vill ha Pixel 2 enbart för kameran. Men i övrigt är kanske inte designen den mest inspirerande:
https://www.youtube.com/watch?v=RL2eoqNN5Yc

Jag tycker mycket om designen! Kändes klart lite nordiskt designad.

Ursprungligen av Ideaman02:

Förstår inte varför ni köper pixel 2 från Amazon.co.uk

Känns som att köpa en halv telefon utan AI-tjänsterna tycker jag.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-08 13:06
Ursprungligen av Ideaman02:

Förstår inte varför ni köper pixel 2 från Amazon.co.uk

Precis som Ida skriver så är den största särskiljande egenskapen med Pixel-telefonerna Googles integrerade tjänster och AI/maskininlärnings-funktioner. En jättebra kamera kan man ändå få på annat håll, så det känns faktiskt som att köpa en halv telefon om dess unika egenskap inte finns tillgänglig fullt ut på vår marknad.

  • Medlem
  • 2017-10-08 20:38

Trevlig podd ?
Bixby vision har jag märkt är bra på en sak
Kolla vin, fota etiketten och få info
Däremot gillar jag den vänstra Bixby panelen Hello Bixby men röststyrning är ett skämt

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-10-18 21:20
Ursprungligen av ekloev:

Precis som Ida skriver så är den största särskiljande egenskapen med Pixel-telefonerna Googles integrerade tjänster och AI/maskininlärnings-funktioner. En jättebra kamera kan man ändå få på annat håll, så det känns faktiskt som att köpa en halv telefon om dess unika egenskap inte finns tillgänglig fullt ut på vår marknad.

Byt språk på telefonen till Engelska (us) så får man ju assitant och allt annat.

1
Bevaka tråden