Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här hände under Tim Cooks besök i Sverige

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår torsdag besökte Apples vd Tim Cook Sverige. Han syntes första gången vid Apples Stockholmskontor och åkte sedan vidare till Iggesund.

Läs hela artikeln här

Inte konstigt att Tim inte ville träffa er. Ni har ju bytt namn från 99mac till 99. Jag är övertygad om att han hade kommit till er podstudio och ätit kanelbullar om det inte varit för det faktum att ni numera pratar mer om Google och Samsung än om Apple. Han känner sig sviken av er. ?

Ursprungligen av xenumason:

Inte konstigt att Tim inte ville träffa er. Ni har ju bytt namn från 99mac till 99. Jag är övertygad om att han hade kommit till er podstudio och ätit kanelbullar om det inte varit för det faktum att ni numera pratar mer om Google och Samsung än om Apple. Han känner sig sviken av er. ?

Ja, för både Feber och Metro skriver bara om Apple

Ursprungligen av amandareventlid:

Ja, för både Feber och Metro skriver bara om Apple

Är Metro en tekniktidning? Vad har jag missat?

Ursprungligen av Hank Solo:

Är Metro en tekniktidning? Vad har jag missat?

Metro fick en intervju med Cook medan han var här. På deras framsida idag.

  • Medlem
  • 2017-10-13 23:58
Ursprungligen av Hank Solo:

Är Metro en tekniktidning? Vad har jag missat?

Metro har gjort om sin tidning. Olika dagar har olika teman typ tror att måndag är karriär sedan finns familj, mode och på torsdagar är det teknik tema. De skrev en helsida om Cook och Sverige

Ursprungligen av Ida Blix:

Metro fick en intervju med Cook medan han var här. På deras framsida idag.

Att Metro intervjuade Tim Cook gör dem inte till en tekniktidning.

Ursprungligen av Hank Solo:

Att Metro intervjuade Tim Cook gör dem inte till en tekniktidning.

Förstår nog inte vad du menar? Förklara gärna.

Ursprungligen av Hank Solo:

Att Metro intervjuade Tim Cook gör dem inte till en tekniktidning.

Vad är det du försöker få ut, är det så svårt att skriva i klartext? Metro Teknik är inte teknik?

Cook är inte "teknik" - Cook är BIG BIZ & MAKT (=politik) - intressant för alla medier (ett spontant godtyckligt beslut av Cook kan t.ex. ge 1000 arbetstillfällen på en ort och förändra det mesta på den platsen och han kan be en federal polismyndighet att dra åt skogen...utan att han blir hämtad i handbojor...t.ex.). "Teknikmedier" intervjuar folk inom industrin som har med "teknik" att göra - om dom är seriösa vill säga.

Metro är väl världens största morgontidning så viss trovärdighet har de väl.
Feber ägs av Bonniers och skriver ovanligt mycket om Apple ofta väldigt positivt dessutom.
Så att de två fick ja är väl inte helt märkligt.

1
Bevaka tråden