Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iphone bilder till icloud - bilduppladdning kommer inte igång

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just köpt 200GB icloud-utrymme för att kunna ladda upp alla bilder till molnet, och sedan dra ned till en ny iphon-enhet.
Men är rädd att jag inte får/fått med alla bilder/Videos. Tot används ca 60 GB på luren, och så finns ca 140 GB plats kvar på icloud.

Säkerhetskopia via icloud är gjord igår. Luren har legat 15h m sladd och wifi.
De flesta bilder verkar ha laddats upp men inte alla ....tror jag.
Telefonen verkar ha ca 3000 bilder sparade på luren och resten ca 12.000 ligger lågupplösta på luren o alltså uppladdade i molnet.

Under iphone/inställnnigar/allmänt/om/ står det "Bilder 15.217" + "Videor 721"
Under iphone/inställnnigar/allmänt/lagring& icloudanvändning/hantera lagring för icloud står det " Icloud-bildbibliotek: 12.177 bilder" + "videor 507".

Alltså verkar det inte som att de senaste/nyate ca 3000 bilderna i min kamerarulle har lagts upp i molnet eller?
Under iphone/inställningar/bilder&kamera/Icloud-bildbibliotek stod det igår "Över 3273 objekt".
När jag laddade synkade mot molnet igår slängde den upp en hel del bilder dit. GB på icloud ökade osv.
Men står även idag "överför 3273 objekt" och icloud bord ju också ha ca 15.000 bilder där.

Har provat starta om tlf och sätta i sladd + wifi.
Har uppdaterat iphone-mjukvaran.

Vad gör jag för fel? Och hur kan man se/försäkra sig om att allt har laddats upp? Kan man tvinga igång uppladdningen av de sista bilderna på ngt sätt eller ngt annat tips? Eller är jag trög och har jag missat ngt helt grundläggande?

Senast redigerat 2017-10-16 17:25
Ursprungligen av fillejaco:

Har just köpt 200GB icloud-utrymme för att kunna ladda upp alla bilder till molnet, och sedan dra ned till en ny iphon-enhet.
Men är rädd att jag inte får/fått med alla bilder/Videos. Tot används ca 60 GB på luren, och så finns ca 140 GB plats kvar på icloud.

Säkerhetskopia via icloud är gjord igår. Luren har legat 15h m sladd och wifi.
De flesta bilder verkar ha laddats upp men inte alla ....tror jag.
Telefonen verkar ha ca 3000 bilder sparade på luren och resten ca 12.000 ligger lågupplösta på luren o alltså uppladdade i molnet.

Under iphone/inställnnigar/allmänt/om/ står det "Bilder 15.217" + "Videor 721"
Under iphone/inställnnigar/allmänt/lagring& icloudanvändning/hantera lagring för icloud står det " Icloud-bildbibliotek: 12.177 bilder" + "videor 507".

Alltså verkar det inte som att de senaste/nyate ca 3000 bilderna i min kamerarulle har lagts upp i molnet eller?
Under iphone/inställningar/bilder&kamera/Icloud-bildbibliotek stod det igår "Över 3273 objekt".
När jag laddade synkade mot molnet igår slängde den upp en hel del bilder dit. GB på icloud ökade osv.
Men står även idag "överför 3273 objekt" och icloud bord ju också ha ca 15.000 bilder där.

Har provat starta om tlf och sätta i sladd + wifi.
Har uppdaterat iphone-mjukvaran.

Vad gör jag för fel? Och hur kan man se/försäkra sig om att allt har laddats upp? Kan man tvinga igång uppladdningen av de sista bilderna på ngt sätt eller ngt annat tips? Eller är jag trög och har jag missat ngt helt grundläggande?

På min mac-dator så finns det en pausaknapp i bilder-appen (inställningar för iCloud) som har ställt till för mig att allting inte kom med. Kanske att det finns någon liknande i iOS eller i ditt iCloud konto?

Det löste sig efter uppdatering till iOS11 och att jag även speglade över allt från en gammal till en ny iphone, och då märkte nog icloud av att alla bilder inte laddats upp. Nu finns det även som calinou skrev en paus-knapp nederst i kamerarullen i iphonen.
Hade jag inte bytt till ny telefon skulle man nog kunna göra en nollställning under inställningar/allmänt (dock ej nollställ & radera!).
Då raderas bakgrundsbild, inloggningar/lösen till alla sidor och appar osv. Det skulle nog också kunna kicka igång.
Sista möjlighet är väl en "hard reset" men hört att om telefonen jobbar med att ladda upp bilder till icloud just när detta görs kan bilder försvinna för gott. Så att göra en backup via itunes innan man gör detta kan vara smart.

1
Bevaka tråden