Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med Apple tv 4k modell

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-01-31 11:46

För mig har problemet försvunnit på allt förutom Netflix. Väldigt märkligt.
Efter en stund, allt från 10 minuter till 1,5 timme, så börjar det strula.

Bilden försvinner (no input from source) säger tv.
Alternativt att bilden börjar blinka.

Fjärren funkar ju forfarande så trycker man på hemknappen så man tar sig ur Netflix så återfår man bilden ute i system-menyn.
Går man sen in i Netflix så funkar det i allt från 10 min till typ 1,5 timme igen.

Jag har försökt fippla om allt jag kan i settings med olika bildinställningar, men inget hjälper.
Tvivlar dock på att det är nån typ av HW-problem eftersom allt annat funkar utan problem.

Detta sker inte i någon annan app. Känns rätt tröstlöst att försöka felanmäla detta till Netflix.
Någon annan som har samma problem fortfarande?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2018-07-01 09:19
Ursprungligen av Cappachino:

Har problem med att apple tv bara får svart bild ibland när man startar den. Det verkar som att den har tappat kopplingen till tvn. Har provat tre olika hdmi kablar, kopplat den till olika utgångar på förstarkaren och kopplat den direkt till flera olika av hdmi ingångarna på tvn. Men ändå händer det ibland men inte alltid när man startar den.
Det enda som hjälper är att dra ut strömsladden till apple tv och starta om den.
Har även provat en återställning och installerat om iOS 11 men inget hjälper.
Jag har Bravia sync på, på min Sony tv och redan då vet jag att jag behöver dra ut ström kabeln på apple tvn när apple tv namnet inte kommer upp när jag växlar till hmdi porten som den är inkopplad till på tvn. Så jag antar att apple tvn på något sätt slutar skicka hdmi signal till tvn.
Någon annan som haft samma problem?
Hade aldrig något sådant här problem med min apple tv 3. Och ps4, rasberry pi, switch och allt annat jag har kopplat genom förstärkaren funkar utan problem.

Hade liknande problem med min nya Apple TV 4K. Både med iOS 11.1 och 12 beta. Oftast ville den inte starta alls om. Behövde då dra ut strömmen ur både tv och Apple TV. Ibland fungerade inte det heller. Att Apple TV inte hittas verkar ju vara väldigt vanligt enligt de trådar jag läst på apples egna forum samt Macrumors.

Nu verkar det dock fungera efter att ha uppdaterat tv:ns firmware till senaste versionen. Provat att uppdaterat tv:n?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-01 11:10
Ursprungligen av Basss:

För mig har problemet försvunnit på allt förutom Netflix. Väldigt märkligt.
Efter en stund, allt från 10 minuter till 1,5 timme, så börjar det strula.

Bilden försvinner (no input from source) säger tv.
Alternativt att bilden börjar blinka.

Fjärren funkar ju forfarande så trycker man på hemknappen så man tar sig ur Netflix så återfår man bilden ute i system-menyn.
Går man sen in i Netflix så funkar det i allt från 10 min till typ 1,5 timme igen.

Jag har försökt fippla om allt jag kan i settings med olika bildinställningar, men inget hjälper.
Tvivlar dock på att det är nån typ av HW-problem eftersom allt annat funkar utan problem.

Detta sker inte i någon annan app. Känns rätt tröstlöst att försöka felanmäla detta till Netflix.
Någon annan som har samma problem fortfarande?

Det finns en minnesläcka i Netflix-klienten till appletv. Redan i appletv3 så kraschar den. Alla övriga klienter, av dom som jag använder, fungerar bra i appletv3.

Ursprungligen av peachie:

Hade liknande problem med min nya Apple TV 4K. Både med iOS 11.1 och 12 beta. Oftast ville den inte starta alls om. Behövde då dra ut strömmen ur både tv och Apple TV. Ibland fungerade inte det heller. Att Apple TV inte hittas verkar ju vara väldigt vanligt enligt de trådar jag läst på apples egna forum samt Macrumors.

Nu verkar det dock fungera efter att ha uppdaterat tv:ns firmware till senaste versionen. Provat att uppdaterat tv:n?

Har funkat utan problem nu sen Apple släppte den förförra firmwaren!

Bevaka tråden