Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixel 2 XL dras med rejäla problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Väsande oljud som kommer från telefonen och en skärm som lider av både inbrända färger och färgavvikelser är bara några av telefonens problem.

Läs hela artikeln här

Problem med panelerna har lite att göra med att LGs nya fabrik som var planerad att vara i full rulle har dragits med massa problem och blivit tvungen att skjuta på tillverkningen till tidigt 2018. Vilket tvingade LG som tillverkar Pixel 2 XL att använda en sämre och äldre generation av deras paneler.

Google borde ha köpt paneler av Samsung likt Apple gör med iPhone X.

  • Medlem
  • 2017-10-26 17:35

Den får dåligt hållbarhetsbetyg också. Ramen spricker! Trist.

Man får ”trösta” sig med att den inte säljs i Sverige...

När Apple har problem kallas det för ”katastrof”, ”gate” osv.
När Google har problem kallas det för USP.

  • Medlem
  • 2017-10-26 19:30
Ursprungligen av Hjördiz:

När Apple har problem kallas det för ”katastrof”, ”gate” osv.
När Google har problem kallas det för USP.

Kanske för att Pixelgate är upptaget?

  • Medlem
  • 2017-10-26 20:40
Ursprungligen av 2literpopcorn:

Problem med panelerna har lite att göra med att LGs nya fabrik som var planerad att vara i full rulle har dragits med massa problem och blivit tvungen att skjuta på tillverkningen till tidigt 2018. Vilket tvingade LG som tillverkar Pixel 2 XL att använda en sämre och äldre generation av deras paneler.

Google borde ha köpt paneler av Samsung likt Apple gör med iPhone X.

Eller låtit HTC bygga båda

Jag ÄLSKADE de gamla Nexus telefonerna, det enda som gick att klaga på var kameran, allt annat var top of the line.

Men herregud, vad hände sedan?
Kollar man Alix länk ovan (https://www.youtube.com/watch?v=BVKnt7H4zVc) så skäms jag fan för Google.
What happened?

Borde inte Googles egna telefoner vara i topp-segmentet?

Blir mer och mer sugen på att gå över till Apple-laget igen, men retar mig fortfarande på detaljer tyvärr. Undrar om man kan välja egna ringsignaler själv 2020 kanske? Man har ju sett att de senare generationerna av iPhones faktiskt har börjat lätta på tyglarna, vilket verkligen behövs.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-10-27 09:25

Tänk efter 2 eller 3 gånger, Apple dras med kvalitetsproblem och iOS 11 är det sämsta OS som de har släppt på länge. iOS 11 har tagit över tronen från Samsung med allt lagg. Min Nexus 6P med Android Oreo 8.0 flyter som smör jämfört med frugans iPhone 8 med iOS 11.0.3. Min känsla är att Apple inte bryr sig med om optimering utan satsar på ny funktioner och prestanda. Chris Perillo sammanfattar det rätt så bra https://www.youtube.com/watch?v=Otx_EKULzCQ , iOS 11 is a mess.

Ursprungligen av Allexz:

Jag ÄLSKADE de gamla Nexus telefonerna, det enda som gick att klaga på var kameran, allt annat var top of the line.

Men herregud, vad hände sedan?
Kollar man Alix länk ovan (https://www.youtube.com/watch?v=BVKnt7H4zVc) så skäms jag fan för Google.
What happened?

Borde inte Googles egna telefoner vara i topp-segmentet?

Blir mer och mer sugen på att gå över till Apple-laget igen, men retar mig fortfarande på detaljer tyvärr. Undrar om man kan välja egna ringsignaler själv 2020 kanske? Man har ju sett att de senare generationerna av iPhones faktiskt har börjat lätta på tyglarna, vilket verkligen behövs.

Ursprungligen av Hjördiz:

När Apple har problem kallas det för ”katastrof”, ”gate” osv.
När Google har problem kallas det för USP.

OEMs är väl rädda att bli stämda av Apple om dom använder ordet #gate.

  • Medlem
  • 2017-10-27 10:36

Den här videon visar att CPU-kraft inte är allt, i alla fall inte hela tiden. Pixel klarar sig väldigt bra i hastighetskonkurrensen med Iphone 8.

1
Bevaka tråden