Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyckades du förbeställa en Iphone X?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

256 Space gray

Apples app strulade så jag fick gå över till datorn istället. Tappade dyrbara sekunder där, så nu kommer min Space Gray 256 GB att levereras 13-20 november. Köpte Apples svarta läderskal också. Jag har ett sånt till min iPhone 7 Plus och är nöjd med det.

Ursprungligen av Sörppa:

Jag bokade en iPhone X silver 256 GB på Telia. Hämtas i butik den 3/11. Det gick snabbt och smidigt att boka.

Jag bokade också en iPhone X silver 256 GB på Telia. Hämtas i butik den 3/11.Gick väldigt smidigt och fick snabbt ett bekräftelse mail!

Fick gå up kvart i tre på morgonen (Floridatid) men lyckades knäppa en 256GB Space Gray som hämtas i en Apple Store i Jacksonville. Förhoppningsvis 3nov, måste tydligen processas genom den amerikanska operatören innan det är klart.

Efter lång väntetid så fick jag in min beställning på en 256GB Silver iPhone X någonstans strax innan 10.00 (dock står den som 11.54 på Orderstatus-sidan....).
Beräknad leverans....11 Januari 2018 <<

Ursprungligen av zinned:

Låt oss dra igång den gamla klassikern:

Skal? Brrr...absolut inte.

Så resonerade jag också men min 7:a hade varit död nu om jag inte hade ett skal på. Mina händer är supertorra och jag är ganska klantig. Vill egentligen inte ha ett, men av två onda ting väljer jag det minst onda. Eller det jag inte provat på. Och krossad iPhone har jag testat nu.

256 GB rymdgrå beställd idag kl. 14. Leverans första veckan december.

Ursprungligen av pmarriott:

256 GB rymdgrå beställd idag kl. 14. Leverans första veckan december.

Undra hur dom beräknar dom där leveranserna, min beställning var mycket tidigare än din, ändå får jag enormt mycket senare leverans O.o

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-27 15:38

64GB Silver - beställd på Telia, hämtas i butik nästa fredag.

Ursprungligen av zinned:

Låt oss dra igång den gamla klassikern:

Skal? Brrr...absolut inte.

Gillar Nudient för att det känns som att man inte har något skal på men det skyddar mot repor etc...brukar ha en förmåga att ha mobilen tillsammans med nycklarna

Senast redigerat 2017-10-27 16:41
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-10-27 16:31
Ursprungligen av pontuskrusing:

Gillar Nudient för att det känns som att man inte har något skal på men det skyddar mot repor etc...brukar ha en oförmåga att ha mobilen tillsammans med nycklarna

Har du en oförmåga till det så är det ju lugnt, då behöver du ju inte oroa dig för repor från nycklarna

Ursprungligen av zinned:

Har du en oförmåga till det så är det ju lugnt, då behöver du ju inte oroa dig för repor från nycklarna

Haha touché

*edited*

Jag beställde en Space Grey 256GB och fick levtid 12nov-20nov med expressfrakt. Någon som vet vem dom använder sig av till den typen av frakt?
Märkligt nog kom inte AppleCare+ med i beställningensbekräftelsen fast att jag la till den i varukorgen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-27 17:13

Beställde en silver 256gb samt ett blått läderskal på Apples sida precis när ”butiken” öppnade imorse.
Dock fick jag 13-20 november som leverans på telefonen. Läderskalet får jag dock 6:e november! Woho! ??

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-10-27 19:00

Telia, reservation till butik. Leverans på premiärdagen. Spacegrey 64gb. Bekräftelsen kom 9:02

Prepared to ship! Bra kanske man kan få den på Måndag istället för 3/11 de hade varit ngt haha

Ursprungligen av @ndreas:

Prepared to ship! Bra kanske man kan få den på Måndag istället för 3/11 de hade varit ngt haha

En hel månad före mig.. alltså... Gah!!

Ursprungligen av Tjosansa:

En hel månad före mig.. alltså... Gah!!

Ändå strulade det som bara den i appen och kreditkortets uppgifter var fel av ngn anledning. Fick genom ordern 9:13 då affären kom igång 9:10 för mig först.
Hade lite tur i alla fall

Beställde en svart på 256 GB klockan 09:10 på Apples hemsida. Leverans om 2-3 veckor.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-10-27 20:41

Runt kl. 16 beställde jag en vit 64 GB hos Tele2, genom Mecenat. Alla andra modeller hade beräknad leveranstid 7–8 veckor. Den jag beställde hade 7 dagar. Låter nästan för bra för att att vara sant. Står även 7 dagar i mitt bekräftelsemejl.

Beställde två stycken rymdgrå 256:or från apple.se.
Leverans 3 november.
?

Preliminär leveransdatum Telia

Ni som förbokade genom telia för hämtning i butik, har ni också fått ”preliminär leverans” i era orderbekräftelser? Eller har ni fått någon typ av bekräftelse att ni faktiskt har en att hämta i butik 3/11? Min order gick igenom 09.04 på hemsidan och står som preliminär leverans till butik 3/11.

Ursprungligen av stussy89:

Ni som förbokade genom telia för hämtning i butik, har ni också fått ”preliminär leverans” i era orderbekräftelser? Eller har ni fått någon typ av bekräftelse att ni faktiskt har en att hämta i butik 3/11? Min order gick igenom 09.04 på hemsidan och står som preliminär leverans till butik 3/11.

Så här står det i mitt Mail

Citat:

Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 3 november är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 4 november, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2017-10-28 11:04
Ursprungligen av stussy89:

Ni som förbokade genom telia för hämtning i butik, har ni också fått ”preliminär leverans” i era orderbekräftelser? Eller har ni fått någon typ av bekräftelse att ni faktiskt har en att hämta i butik 3/11? Min order gick igenom 09.04 på hemsidan och står som preliminär leverans till butik 3/11.

Så här står det i mitt mail:

"Tack för din reservation!

Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 3 november är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 4 november, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

Produkten är följande:

Artikelnummer: MQAF2QN/A
Benämning: Apple iPhone X - 256GB - Rymdgrå
Engångskostnad: 13 195,00 kr"

Frågade Telia på FB om någon mer info kommer. Fick svar att datumet är preliminärt och ett sms kommer när telefonen finns att hämta i valda butik.
Hoppas verkligen att 3 nov står sig.

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2017-10-28 11:38
Ursprungligen av Viiddee:

Lyckades få in en beställning från Apple på en iPhone X 64GB med leverans 3 nov

Sen kör man ett slimmat skal från nudient.se

Är skalet i hård plast eller mjukt som gummi? Det står polypropen men det säger mig inte så mycket.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-10-28 11:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Så här står det i mitt Mail

Ursprungligen av Alex73:

Så här står det i mitt mail:

"Tack för din reservation!

Den har nu skickats till den butik som du valt och fredag 3 november är du välkommen dit för att slutföra köpet. OBS! Reservationen gäller till och med lördag 4 november, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

Produkten är följande:

Artikelnummer: MQAF2QN/A
Benämning: Apple iPhone X - 256GB - Rymdgrå
Engångskostnad: 13 195,00 kr"

Frågade Telia på FB om någon mer info kommer. Fick svar att datumet är preliminärt och ett sms kommer när telefonen finns att hämta i valda butik.
Hoppas verkligen att 3 nov står sig.

Jag har fått samma mail som er. Det känns väl ändå som att 3:e november bör vara relativt säkert då det uttryckligen står i mailet att ”den har nu skickats till den butik du valt”? Därmed bör telefonen redan finnas på något centrallager hos telia.

Osvuret är alltid bäst...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-28 13:40
Ursprungligen av Jenwib:

Inga problem. Beställde 2 st gråa 256 GB med leverans den 3 oktober!

Wow, 3 okt... då har du fått den redan? ?

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2017-10-28 13:43
Ursprungligen av hebb:

Wow, 3 okt... då har du fått den redan? ?

Haha! 3 nov skall det vara.

Var det inte mycket längre leveranstid på iPhone 4 när den lanserades?

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2017-10-28 13:51
Ursprungligen av egonprint:

Var det inte mycket längre leveranstid på iPhone 4 när den lanserades?

Minns inte tyvärr.

Bevaka tråden