Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone X - Allt om

Tråden skapades och har fått 338 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Kan vara värt att testa, absolut.
För övrigt, igår gick jag upp till level 40

Grattis, själv är jag snart 38. ?

Ursprungligen av jimel:

iphone X har ett läge som ser om du tittar på telefonen, stäng av det så kanske det fungerar bättre.

Men ger inte det en sämre totalupplevelse?

Helst skulle jag vilja att Pokemon Go-appen liksom tar över, vill t.ex. kunna ha den igång i fickan. Samma problem finns även med t.ex. Algoriddims Djay Pro.

Ursprungligen av Chaosstar:

Men ger inte det en sämre totalupplevelse?

Helst skulle jag vilja att Pokemon Go-appen liksom tar över, vill t.ex. kunna ha den igång i fickan. Samma problem finns även med t.ex. Algoriddims Djay Pro.

Har inte behövt prova själv så vet inte.

Ursprungligen av Chaosstar:

Men ger inte det en sämre totalupplevelse?

Helst skulle jag vilja att Pokemon Go-appen liksom tar över, vill t.ex. kunna ha den igång i fickan. Samma problem finns även med t.ex. Algoriddims Djay Pro.

Vad menar du med totalupplevelse? Totalupplevelse av X? Jag tror inte det - utöver att du möjligen kanske får lite sämre batteritid

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-12-02 14:18

Apple plånboksfodral till iPhone X fungerar perfekt. Tänder resp släcker skärmen precis som på iPad.
Att det sedan får plats med ett par kontokort och ngr sedlar är ingen nackdel. Verkligen slimmat.

  • Medlem
  • 2017-12-02 23:13

Vem utav er kör utan skal på er Iphone X ?

Dessa har ett häftigt skydd om man vill kalla det dock mest mot repor.
köpte själv vit matt är nöjd med kvalitén.
https://dbrand.com/shop/iphone-x-skins

Senast redigerat 2017-12-02 23:30
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-03 00:40

Jag har aldrig haft skal på någon iPhone sedan 2007!

Ursprungligen av kenjon:

Jag har aldrig haft skal på någon iPhone sedan 2007!

Har haft plånboksfodral sedan ungefär lika länge. Tycker det är smidigt att kunna ha ett kontokort och körkort på plat. Det bygger ingenting - tunt och smidigt, när man gläntar på,locket tänds skärmen precis som,på,iPad

Varför ingen bluetooth symbol på skärmen iPhone X ? Någon som hör en förklaring?

Ursprungligen av adress@mac:

Har haft plånboksfodral sedan ungefär lika länge. Tycker det är smidigt att kunna ha ett kontokort och körkort på plat. Det bygger ingenting - tunt och smidigt, när man gläntar på,locket tänds skärmen precis som,på,iPad

Plånboksfodral fungerar inte för mig eftersom jag enhandsanvänder telefonen med vänster hand.

Ursprungligen av adress@mac:

Varför ingen bluetooth symbol på skärmen iPhone X ? Någon som hör en förklaring?

Det finns inte plats är nog den enkla förklaringen.

På iPhone 7 (och tidigare) kunde jag ställa in så blixten flashade vid ex väckning och andra varningar. Får det inte att fungera på iPhone X. Reglaget är på i inställningar/hjälpmedel - men inget händer. För mig är det en toppenfunktion eftersom jag har svårt att höra varningssignal (hörselskadad)
Någon som vet ? ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-03 07:06

Det funkar på min (iOS 11.2 public beta 6).

Ursprungligen av kenjon:

Det funkar på min (iOS 11.2 public beta 6).

Har IOS 11.2 (15C114). Kanske är på gång i nästa uppdatering då - om du kör beta.
Har den markerad och provat med både ” när ljud av” eller inte. Ingen skillnad. Ställer jag larmet/väckning så blir det bara ljud/vibrering - inga blixtar.

Ursprungligen av adress@mac:

Har IOS 11.2 (15C114). Kanske är på gång i nästa uppdatering då - om du kör beta.
Har den markerad och provat med både ” när ljud av” eller inte. Ingen skillnad. Ställer jag larmet/väckning så blir det bara ljud/vibrering - inga blixtar.

Public beta 6 och 11.2 är samma bygge så det är ingen skillnad mellan de två. Provade nyss på min X med alarmet och den blixtrar med bygge 15C114

Ursprungligen av BlackSmp:

Public beta 6 och 11.2 är samma bygge så det är ingen skillnad mellan de två. Provade nyss på min X med alarmet och den blixtrar med bygge 15C114

Fick en idé och plockade ur telefonen ur Apple Plånboksfodral. Då fungerar det. Då kan man undra vad som påverkar detta? Har haft ex BookBook innan på andra. Aldrig några problem.

Ursprungligen av adress@mac:

Fick en idé och plockade ur telefonen ur Apple Plånboksfodral. Då fungerar det. Då kan man undra vad som påverkar detta? Har haft ex BookBook innan på andra. Aldrig några problem.

Då var det löst. Fodralet har en funktion - precis som på iPad - att skärmen tänds upp / släcks när man öppnar det. Funktionen styrs i inställningar - ” vakna”.
Undrar om Apple tänkt på det - eller bara kör på för 995kr. En användbar funktion annars - men inte i detta fall.

Ursprungligen av adress@mac:

Fick en idé och plockade ur telefonen ur Apple Plånboksfodral. Då fungerar det. Då kan man undra vad som påverkar detta? Har haft ex BookBook innan på andra. Aldrig några problem.

Intressant och skumt

Provade nyss på min iPad Pro med Smart Cover. Samma sak där. Ingen blixt med cover på

Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant och skumt

Provade nyss på min iPad Pro med Smart Cover. Samma sak där. Ingen blixt med cover på

Känns som det vore ngt Apple borde upplysa om. Är ju ändå en funktion man tar betalt för.

Ursprungligen av BlackSmp:

Plånboksfodral fungerar inte för mig eftersom jag enhandsanvänder telefonen med vänster hand.

Svagt av dem att inte ha ett likadant fodral för vänsterhänta, när man tänker efter. Jag är själv dominerat vänsterhänt men vissa saker gör jag med höger hand, som t ex att greppa telefonen, därför har jag inte tänkt på detta tidigare. Det är lätt för Apple att skryta med mjukvaror som är anpassade för många olika ändamål, men hårdvara blir tydligen för dyrt, för världens rikaste företag.

Ursprungligen av Giljan:

Svagt av dem att inte ha ett likadant fodral för vänsterhänta, när man tänker efter. Jag är själv dominerat vänsterhänt men vissa saker gör jag med höger hand, som t ex att greppa telefonen, därför har jag inte tänkt på detta tidigare. Det är lätt för Apple att skryta med mjukvaror som är anpassade för många olika ändamål, men hårdvara blir tydligen för dyrt, för världens rikaste företag.

Intressant. Jag är högerhänt för det mesta men telefonen hanterar jag med vänster hand

Tittar du efter så tror jag inte att du hittar ett enda skal med flärpen åt höger oavsett tillverkare eller telefon. Troligen så beror det mest på att i våran västerländska kultur så ligger alltid ryggen åt vänster på böcker och pärmar eftersom vimläser vänster till höger

Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant. Jag är högerhänt för det mesta men telefonen hanterar jag med vänster hand

Tittar du efter så tror jag inte att du hittar ett enda skal med flärpen åt höger oavsett tillverkare eller telefon. Troligen så beror det mest på att i våran västerländska kultur så ligger alltid ryggen åt vänster på böcker och pärmar eftersom vimläser vänster till höger

Högerhänt också och använder alltid telefonen med vänster hand.

Ursprungligen av keptang:

Högerhänt också och använder alltid telefonen med vänster hand.

Samma ”ovana” här också. ?

Hur lång tid räcker ert batteri på en laddning? Min iPhone x räcker 7h 30 min med 4% kvar av batteriet

  • Medlem
  • 2017-12-09 16:33
Ursprungligen av Med känsla:

Hur lång tid räcker ert batteri på en laddning? Min iPhone x räcker 7h 30 min med 4% kvar av batteriet

Det är en rätt meningslös fråga om man inte talar om hur man använder sin telefon. Vilka appar kör man, streamar man eller har man musiken eller filmerna lokalt, vilken ljusstyrka osv.

Ursprungligen av Ljung:

Det är en rätt meningslös fråga om man inte talar om hur man använder sin telefon. Vilka appar kör man, streamar man eller har man musiken eller filmerna lokalt, vilken ljusstyrka osv.

Det vet jag mycket väl. Men det är inte min fråga

  • Medlem
  • 2017-12-09 17:00
Ursprungligen av Med känsla:

Det vet jag mycket väl. Men det är inte min fråga

Ursäkta. Då missförstod jag. Men om jag svarar (rent hypotetiskt, jag har ingen X utan en 8 Plus) att den räcker 11 timmar och 40 minuter, vad ger det dig?

Ursprungligen av Ljung:

Ursäkta. Då missförstod jag. Men om jag svarar (rent hypotetiskt, jag har ingen X utan en 8 Plus) att den räcker 11 timmar och 40 minuter, vad ger det dig?

Det ger mig ett svar

  • Medlem
  • 2017-12-09 19:12
Ursprungligen av Med känsla:

Det ger mig ett svar

.. på frågan "hur långt är ett snöre?"

Men om du är nöjd med det så är det ju jättebra

Bevaka tråden