Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch- Id framtid!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vad tror ni om Touch-Id framtid? tror ni Apple kommer göra sig av med det och bara köra på Face id på nästa års iPhone?

  • Medlem
  • 2017-11-06 18:46
Ursprungligen av iztein:

Hej!

Vad tror ni om Touch-Id framtid? tror ni Apple kommer göra sig av med det och bara köra på Face id på nästa års iPhone?

I nuläget känns det som att dom kommer gå all in på Face Id

Ursprungligen av Sake:

I nuläget känns det som att dom kommer gå all in på Face Id

Då får det nog bli en Razer telefon för mig nästa år då.... Gillar inte Face id!

  • Medlem
  • 2017-11-06 18:53
Ursprungligen av Sake:

I nuläget känns det som att dom kommer gå all in på Face Id

Ja, det har ju själva sagt (hittar inte källan just nu) att Face-Id var förstavalet för iPhone X och att man aldrig övervägde Touch-Id när man väldigt tidigt i processen såg att Face-Id skulle fungera.

Så ja, det är nog all in på Face-Id i framtiden. Kanske inte nästa år, man behåller kanske en produktlinje motsvarande 8 / 8 Plus ett år till med efter det är det ajöss med Touch-Id. Och då är alla barnsjukdomar borta och komponenttillverkarna har fått koll på läget.

  • Medlem
  • 2017-11-06 18:57
Ursprungligen av Ljung:

Ja, det har ju själva sagt (hittar inte källan just nu) att Face-Id var förstavalet för iPhone X och att man aldrig övervägde Touch-Id när man väldigt tidigt i processen såg att Face-Id skulle fungera.

Så ja, det är nog all in på Face-Id i framtiden. Kanske inte nästa år, man behåller kanske en produktlinje motsvarande 8 / 8 Plus ett år till med efter det är det ajöss med Touch-Id. Och då är alla barnsjukdomar borta och komponenttillverkarna har fått koll på läget.

Svårt att veta Apple är ju rätt så snabba med att ta bort saker från mobilerna så skulle mycket väl kunna vara borta redan nästa år, tror det kommer avgöras av hur folk reagerar på Face Id när den verkligen kommer ut i den stora mängden.

  • Medlem
  • 2017-11-06 19:08

Men om nu det skulle bli något liknande som Iphone 8 / Iphone 8 plus vad tror ni den kommer bli kallad för Iphone 8s eller Iphone 9?

  • Medlem
  • 2017-11-06 19:12

Vi får se hur Apple agerar nästa år när fingeravtryckläsare kommer under skärmen. Apple har ju även patent på detta men har ju målat in sig lite i ett Face ID hörn

  • Medlem
  • 2017-11-06 19:14
Ursprungligen av Sake:

Men om nu det skulle bli något liknande som Iphone 8 / Iphone 8 plus vad tror ni den kommer bli kallad för Iphone 8s eller Iphone 9?

Ja numrering det är frågan
Xs och Xs Plus låter ju lite märkligt ?

  • Medlem
  • 2017-11-06 19:19
Ursprungligen av PaO:

Ja numrering det är frågan
Xs och Xs Plus låter ju lite märkligt ?

Du tror inte på XI som Iphone 11?

  • Medlem
  • 2017-11-06 19:34
Ursprungligen av Sake:

Du tror inte på XI som Iphone 11?

Jag tror att man, när man väl gjort sig av med det "gamla" (typ 8/8 Plus designen), så kommer lurarna bara att heta iPhone och kanske iPhone Plus. Vill man referera till någon specifik årgång så går det ju bra med årtalet, precis som med den iMac late 2015 och den iMac mid 2011 som jag har. Båda heter iMac i dagligt tal. Vi bortser från modellnumret som ingen ändå använder eller kommer ihåg.

  • Medlem
  • 2017-11-06 19:37
Ursprungligen av Ljung:

Jag tror att man, när man väl gjort sig av med det "gamla" (typ 8/8 Plus designen), så kommer lurarna bara att heta iPhone och kanske iPhone Plus. Vill man referera till någon specifik årgång så går det ju bra med årtalet, precis som med den iMac late 2015 och den iMac mid 2011 som jag har. Båda heter iMac dagligt tal. Vii bortser från modellnumret som ingen ändå använder eller kommer ihåg.

Låter rimligt typ något som Apple hade kunnat göra.

  • Medlem
  • 2017-11-06 19:41
Ursprungligen av Sake:

Låter rimligt typ något som Apple hade kunnat göra.

Det är klart att de kommer att göra så. Jag föreslog det för tcook när vi träffades sist och han var helt överens med mig

1
Bevaka tråden