Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med att lägga in en bild i en form i keynote

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker lägga in en bild i en rund from i keynote och kommer inte vidare. Formen finns, är markerad och jag väljer bildfyllning på popup menyn...sen har jag förstått att jag ska kunna välja "välj" och då kunna välja en bild men det kommer aldrig upp ett alternativ som heter välj??? Någon som förstår min fråga?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-11-08 20:30

Skärmdump?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-08 21:49
Ursprungligen av lottidotti:

Jag försöker lägga in en bild i en rund from i keynote och kommer inte vidare. Formen finns, är markerad och jag väljer bildfyllning på popup menyn...sen har jag förstått att jag ska kunna välja "välj" och då kunna välja en bild men det kommer aldrig upp ett alternativ som heter välj??? Någon som förstår min fråga?

Har du en knapp som heter "Välj…"?
Annars kan du dra och släppa en bildfil på kvadraten, som på min bild är grå-ish.

Ursprungligen av lottidotti:

Jag försöker lägga in en bild i en rund from i keynote och kommer inte vidare. Formen finns, är markerad och jag väljer bildfyllning på popup menyn...sen har jag förstått att jag ska kunna välja "välj" och då kunna välja en bild men det kommer aldrig upp ett alternativ som heter välj??? Någon som förstår min fråga?

Du ska använda Mask med form, under Format > Bild.

Lägg in bilden och lägg en rund form på den (färg på formen spelar ingen roll). Markera både bilden och formen och använd sedan Mask med form. Därefter kan du dubbelklicka på bilden för att justera dess position i formen samt ändra formens storlek.

1
Bevaka tråden