Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bill Gates bygger smart stad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grundaren till Microsoft Bill Gates har bestämt sig för att bygga en smart stad i Arizona.

Läs hela artikeln här

Ett fönster mot framtiden.

Så länge jag slipper använda W10, varför inte!

Gates ska ha mycket beröm för alla pengar han och Melinda lägger på filantropisk verksamhet varje år,

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-15 15:44
Ursprungligen av MultiMan:

Ett fönster mot framtiden.

Så länge jag slipper använda W10, varför inte!

Gates ska ha mycket beröm för alla pengar han och Melinda lägger på filantropisk verksamhet varje år,

Verkligen, oavsett vad man tycker om Microsofts produkter och företagets agerande under åren som gått har makarna Gates gjort väldigt mycket gott, bra mycket mer än de flesta som sitter på den sortens resurser de har.

Får verkligen Fallout känsla av detta..

  • Medlem
  • 2017-11-16 08:53
Ursprungligen av ekloev:

Verkligen, oavsett vad man tycker om Microsofts produkter och företagets agerande under åren som gått har makarna Gates gjort väldigt mycket gott, bra mycket mer än de flesta som sitter på den sortens resurser de har.

Tänk vad skall du göra idag?
Bill och Melinda tja varför försöker vi inte utrota polio
De gör ett sanslöst arbete att förbättra världen och speciellt nu när vissa länder tänker minska sina bidrag till världshälsan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-16 12:21
Ursprungligen av MultiMan:

Ett fönster mot framtiden.
Så länge jag slipper använda W10, varför inte!
Gates ska ha mycket beröm för alla pengar han och Melinda lägger på filantropisk verksamhet varje år,

Jag tackar Bill Gates för att han räddade Apple.

Vill även minnas att jag hört Bill säga att han aldrig går back på sina filantropiska donationer och projekt. Eller enkelt uttryckt, han tar aldrig av kassan, utan det är avkastningen från investeringar som ligger till grund för finansieringen. Vilket är ett vanligt upplägg. Skillnaden är att Microsoft genererat helt ofattbara summor. Få bolag kommer i närheten.
Som de flesta vet har Microsoft haft och fortfarande har en närmast unik position. Med i princip monopol på dator-marknaden med ett program som nästan alla tvingas köpa. Vilket mer liknar en obligatorisk prenumeration.

Men det är mycket intressant att följa utvecklingen av MS under Satya Nadellas lednng.

Första länken som Google gav till stads-projektet, var inte helt positiv:
https://slate.com/business/2017/11/bill-gates...

1
Bevaka tråden