Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första titten på Oneplus 5T

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oneplus har precis presenterat sin nya telefon Oneplus 5T och här är vår första snabbtitt på telefonen och dess nya funktioner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2017-11-16 20:25

Får nog vänta på att dom kommer med sin Face ID-version innan det blir något OnePlus då. Lösningen med fingeravtrycksläsaren på baksidan är sämst.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-16 21:32
Ursprungligen av egonprint:

Får nog vänta på att dom kommer med sin Face ID-version innan det blir något OnePlus då. Lösningen med fingeravtrycksläsaren på baksidan är sämst.

jag trodde också det innan jag testat ordentligt, men efter att ha haft det på min jobbmobil (HP X3) under de sista månaderna så har jag vant mig och tycker att det fungerar utmärkt.

Ursprungligen av egonprint:

Får nog vänta på att dom kommer med sin Face ID-version innan det blir något OnePlus då. Lösningen med fingeravtrycksläsaren på baksidan är sämst.

Utöver fingeravtrycksläsaren har Oneplus lagt till ansiktigenkänning för upplåsning. Man har inte en lika avancerad kamerautrustning som Apple för detta men enligt Oneplus ska det vara den snabbaste ansiktsupplåsningen på marknaden.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-16 22:08
Ursprungligen av Bjofor:

Utöver fingeravtrycksläsaren har Oneplus lagt till ansiktigenkänning för upplåsning. Man har inte en lika avancerad kamerautrustning som Apple för detta men enligt Oneplus ska det vara den snabbaste ansiktsupplåsningen på marknaden.

Det är precis så jag kör på min HP.

Håller jag den i handen så är det extremt lätt att sätta högra långfingret på sensorn på baksidan, och om inte så kör jag den klassiska ögonscanningen (som är riktigt snabb på HP till skillnad från mina tidigare mobiler).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-17 10:08
Ursprungligen av egonprint:

Får nog vänta på att dom kommer med sin Face ID-version innan det blir något OnePlus då. Lösningen med fingeravtrycksläsaren på baksidan är sämst.

Precis som @Bjofor skriver så har Oneplus utvecklat en egen teknik för ansiktsavläsning till 5T. I pressmaterialet vi fått står det inget om exakt hur den fungerar, den lär gissningsvis inte vara lika avancerad som Apples rent tekniskt, men i praktiken fungerar den förvånansvärt bra. Den är snabb och felprocenten är inte särskilt hög faktiskt. Har inte heller kunnat lura den med bilder på skärmar som med Samsungs telefoner. Jag skulle utan problem kunna ersätta fingeravtrycksläsaren med Oneplus ansiktsavläsning faktiskt.

Ursprungligen av ekloev:

Precis som @Bjofor skriver så har Oneplus utvecklat en egen teknik för ansiktsavläsning till 5T. I pressmaterialet vi fått står det inget om exakt hur den fungerar, den lär gissningsvis inte vara lika avancerad som Apples rent tekniskt, men i praktiken fungerar den förvånansvärt bra. Den är snabb och felprocenten är inte särskilt hög faktiskt. Har inte heller kunnat lura den med bilder på skärmar som med Samsungs telefoner. Jag skulle utan problem kunna ersätta fingeravtrycksläsaren med Oneplus ansiktsavläsning faktiskt.

Men då så. Framgick ju inte av artikeln att det också fanns. Hoppas det tas upp ordentligt i testet.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-17 11:25
Ursprungligen av egonprint:

Men då så. Framgick ju inte av artikeln att det också fanns. Hoppas det tas upp ordentligt i testet.

Absolut, jag pratar om det i videon men skriver inte om det i texten. Det är definitivt något vi kommer att gå in på i detalj i testet.

Hej.

Det finns ingen plats för minneskort, bara plats för ett andra sim.

Och den sekundära kameran är ingen tele, den har samma brännvidd som primära kameran på 5T till skillnad mot Op5.

Om jag inte missuppfattat det.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-17 17:56
Ursprungligen av frassedylan:

Hej.

Det finns ingen plats för minneskort, bara plats för ett andra sim.

Och den sekundära kameran är ingen tele, den har samma brännvidd som primära kameran på 5T till skillnad mot Op5.

Om jag inte missuppfattat det.

Det verkar du ha helt rätt i, 2x-zoomläget verkar vara en digital zoom, har korrigerat artikeln med korrekt information. Tack för påpekandet!

OnePlus var rätt unika när de kom för runt fyra år sen. Men priset har stigit stadigt. Ett antal andra Kinesiska aktörer har släppt intressanta mobiler med 18:9 displayer med bra specifikationer (inklusive stöd för micro SD kort) och svenska frekvenser/språkstöd till ett lågt pris:
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_11309...

Visserligen inte lika bra kameror som iPhone X eller Samsung Galaxy S8 men i övrigt väldigt bra. Så OnePlus har fått det tuffare nu. Men det gynnar ju å andra sidan oss konsumenter.

Tycker fortfarande att de är rätt unika. Finns inte många tillverkare som kör så ren Android som Oxygen OS. Men så har jag iofs inte testat någon annan Android. Bara kört iPhone sen iPhone 3G.
Gillade 3T, men Op5 vann verkligen över mig såpass att jag sålde min iPhone 7 plus. Dessutom upplevt mindre buggar med android på op5 än iOS på iPhone 7 plus.

Referenslänk borttagen.

Senast redigerat 2017-11-24 16:35
  • Medlem
  • 2017-11-22 17:23
Ursprungligen av frassedylan:

Tycker fortfarande att de är rätt unika. Finns inte många tillverkare som kör så ren Android som Oxygen OS. Men så har jag iofs inte testat någon annan Android. Bara kört iPhone sen iPhone 3G.
Gillade 3T, men Op5 vann verkligen över mig såpass att jag sålde min iPhone 7 plus. Dessutom upplevt mindre buggar med android på op5 än iOS på iPhone 7 plus.

Om någon är sugen att testa Oneplus 5T kan ni få rabatt på tillbehör vid köp av mobil (och ge mig några poäng) här: https://oneplus.net/se/invite#I1RXSN7QJDZAFOV

Dessutom piskade OP 5T iPhone X i speedtest ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-22 17:46
Ursprungligen av frassedylan:

Tycker fortfarande att de är rätt unika. Finns inte många tillverkare som kör så ren Android som Oxygen OS. Men så har jag iofs inte testat någon annan Android. Bara kört iPhone sen iPhone 3G.
Gillade 3T, men Op5 vann verkligen över mig såpass att jag sålde min iPhone 7 plus. Dessutom upplevt mindre buggar med android på op5 än iOS på iPhone 7 plus.

Om någon är sugen att testa Oneplus 5T kan ni få rabatt på tillbehör vid köp av mobil (och ge mig några poäng) här: https://oneplus.net/se/invite#I1RXSN7QJDZAFOV

Ursprungligen av PaO:

Dessutom piskade OP 5T iPhone X i speedtest ?

Vårt test av Oneplus 5T dyker upp på fredag, men jag kan väl avslöja att vi kommer vara väldigt positivt överraskade av den. Den kanske inte knäpper Samsung eller Apple på näsan när det gäller de stora fokusfunktionerna men den kommer väldigt nära, och till halva priset jämfört med deras flaggskepp. Och mjukvaran är inte lika buggig som den tenderar att vara vid lanseringen. Hatten av till Oneplus här, faktiskt.

  • Medlem
  • 2017-11-22 18:27
Ursprungligen av ekloev:

Vårt test av Oneplus 5T dyker upp på fredag, men jag kan väl avslöja att vi kommer vara väldigt positivt överraskade av den. Den kanske inte knäpper Samsung eller Apple på näsan när det gäller de stora fokusfunktionerna men den kommer väldigt nära, och till halva priset jämfört med deras flaggskepp. Och mjukvaran är inte lika buggig som den tenderar att vara vid lanseringen. Hatten av till Oneplus här, faktiskt.

Spännande man får nog säga att det ser ut som OP 5T ger mest bang for the buck i dagsläget ?

Jag hade tänkt köpa mig en iPhone X, men efter mkt velande väljer jag att behålla min 7plus och köper mig en 5t, levereras imorgon, kul testa nåt nytt. Känns inte som det är värt att sälja min nuvarande 7plus och dessutom lägga till runt 6000kr för att få lite bättre display med en X mot min 7plus.

Ursprungligen av ekloev:

Vårt test av Oneplus 5T dyker upp på fredag, men jag kan väl avslöja att vi kommer vara väldigt positivt överraskade av den. Den kanske inte knäpper Samsung eller Apple på näsan när det gäller de stora fokusfunktionerna men den kommer väldigt nära, och till halva priset jämfört med deras flaggskepp. Och mjukvaran är inte lika buggig som den tenderar att vara vid lanseringen. Hatten av till Oneplus här, faktiskt.

Spännande! Den är utan tvekan bättre på en del punkter - och sämre på andra. Och som du skriver - till halva priset. Jag personligen börjar få svårt att motivera köp av senaste iPhonen för mig själv. (fast jag har fortfarande iPhone i jobbet)

Fick som sagt min 5T idag 128gb minne, 8gb ram och måste säga att jag verkligen är imponerad efter ett par timmar, flyter på hur bra som helst, första gången på länge jag blivit så exalterad över en ny lur, har kört Apple sen iphone 5 och uppgraderat varje år men kände att det blir mkt samma samma varje år efter man kört in backupen på nya och iår känns det nästan löjligt med tanke på priset för en X. 5700kr för en 5T med dom specifikationerna, 3,5mm, och inkluderad snabbladdning, nej kom igen nu Apple.

Nu är @ekloev klar med sitt test av Oneplus 5T. Missa inte det:

https://www.99.se/artikel/11018-andreas-testa...

Väldigt bra telefoner både OnePlus 5 och 5T. Bra test @ekloev!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-24 14:15
Ursprungligen av keptang:

Väldigt bra telefoner både OnePlus 5 och 5T. Bra test @ekloev!

Tack och bock! Absolut, men med 5T har de verkligen tagit ett steg framåt sett till att skapa en välpolerad helhet, vilket varit ett bekymmer tidigare. Hoppas att det håller i sig, nu tror jag att minst en person här på företaget ska köpa en efter min rekommendation

  • Medlem
  • 2017-11-24 16:13
Ursprungligen av Bjofor:

Fick som sagt min 5T idag 128gb minne, 8gb ram och måste säga att jag verkligen är imponerad efter ett par timmar, flyter på hur bra som helst, första gången på länge jag blivit så exalterad över en ny lur, har kört Apple sen iphone 5 och uppgraderat varje år men kände att det blir mkt samma samma varje år efter man kört in backupen på nya och iår känns det nästan löjligt med tanke på priset för en X. 5700kr för en 5T med dom specifikationerna, 3,5mm, och inkluderad snabbladdning, nej kom igen nu Apple.

Håller med dig om det och ännu mer i år tycker jag att Apple med sina mobiler är en fet katt som är bekväm, ger väldigt lite mervärde och blir sakta men säkert en i mängden

Ursprungligen av frassedylan:

Tycker fortfarande att de är rätt unika. Finns inte många tillverkare som kör så ren Android som Oxygen OS. Men så har jag iofs inte testat någon annan Android. Bara kört iPhone sen iPhone 3G.
Gillade 3T, men Op5 vann verkligen över mig såpass att jag sålde min iPhone 7 plus. Dessutom upplevt mindre buggar med android på op5 än iOS på iPhone 7 plus.

Referenslänk borttagen.

Ja utan tvekan gör de bra mobiler. Tycker dock de släpper nya modeller aningen för ofta. Känns lite som Sony som måste ut med ett nytt flaggskepp var sjätte månad vare sig det behövs eller inte. Öka intervallen till närmare ett år istället, mindre risk med förhastade lösningar. Designmässigt kändes de mer unika förut, nu är det vad Oppo har på hyllan som blir nästa OnePlus modell.

Men det är bara små anmärkningar. Det är en fräsch aktör på mobilmarknaden trots allt.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-25 03:53

Synd att den inte fick trådlös ladding. Då hade den kunnat vara en klockren ersättare för min dotters gamla Galaxy S6 som sjunger på sista versen.

Ursprungligen av johnh3:

Ja utan tvekan gör de bra mobiler. Tycker dock de släpper nya modeller aningen för ofta. Känns lite som Sony som måste ut med ett nytt flaggskepp var sjätte månad vare sig det behövs eller inte. Öka intervallen till närmare ett år istället, mindre risk med förhastade lösningar. Designmässigt kändes de mer unika förut, nu är det vad Oppo har på hyllan som blir nästa OnePlus modell.

Men det är bara små anmärkningar. Det är en fräsch aktör på mobilmarknaden trots allt.

Håller med om det. Men samtidigt så känns det som Carl Pei sa på lanseringen helt vettigt - att om de lyckats ta tillräckligt stora framsteg vad gäller hårdvara - varför hålla inne på det?

Kan någon konfirmera att "EngineerMode" inte finns på 5T? https://thehackernews.com/2017/11/oneplus-roo...

Har väldigt lågt förtroende för OnePlus just nu ...

Ursprungligen av Mats Guldbrand:

Kan någon konfirmera att "EngineerMode" inte finns på 5T? https://thehackernews.com/2017/11/oneplus-roo...

Har väldigt lågt förtroende för OnePlus just nu ...

Om appen finns på 5T vet jag inte, men det är ingen big deal. Du behöver fysisk access till telefonen, behöver ha möjlighet att kunna låsa upp telefonen, behöver aktivera USB debugging, sen koppla in den till en dator med ADB osv..
https://www.androidcentral.com/oneplus-backdo...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-30 14:02
Ursprungligen av Mats Guldbrand:

Kan någon konfirmera att "EngineerMode" inte finns på 5T? https://thehackernews.com/2017/11/oneplus-roo...

Har väldigt lågt förtroende för OnePlus just nu ...

Precis som @keptang skriver så kräver denna mjukvara att du har fysisk åtkomst till telefonen och använder en rad verktyg, så i praktiken är det inte ett särskilt stort bekymmer. Oneplus sade själva att en uppdatering skulle släppas kort inför lanseringen av Oneplus 5T, nu tittade inte jag efter detta specifikt när telefonen landade i min hand men nu finns den inte där och jag har installerat systemuppdateringar så antagligen patchades det bort i samband med lanseringen (om den fanns där då).

Ursprungligen av keptang:

Om appen finns på 5T vet jag inte, men det är ingen big deal. Du behöver fysisk access till telefonen, behöver ha möjlighet att kunna låsa upp telefonen, behöver aktivera USB debugging, sen koppla in den till en dator med ADB osv..
https://www.androidcentral.com/oneplus-backdo...

Absolut. Jag vet det. Men vet alla som köpt telefonen detta? Det är företagets sätt att hantera frågan som jag är kritisk mot. Bygger inte förtroende för sina produkter genom att konsekvent lämna denna bakdörr öppen.

1
Bevaka tråden