Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Homepod kommer först nästa år

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-25 19:29
Ursprungligen av PaO:

Är det hela hemmet inklusive TV /Musik eller en stand alone stereo i typ vardagsrummet du tänker på?

Nu har ju inte Apple släppt Homepod ännu men både Bluesound och Sonos har ju hela koncept från TV till streamers som kan kopplas till förstärkare och separata högtalare

Till stugan. I första hand i vardagsrummet, endast ljud. Så bra ljud som möjligt i HomePod-liknande storlek. Får inte se helt alien ut bredvid moraklockan, så golvhögtalare och stativ går helt bort. Inga bokstäver på dem (varumärken). Helst skulle högtalarna vara osynliga.

Bluesound såg snygga ut men har inte Airplay? Fail.
Sonos: Tänkbart, men de som lyssnat och jämfört Sonos med HomePod säger att HomePod låter bättre.

Vi får se...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-25 21:23
Ursprungligen av pesc:

Nu har vi ju inte möjlighet att lyssna på en HomePod, men:
Kan man få ett konkret exempel på en konkurrerande högtalare i samma storlek, som man kan köpa flera efter behov, som är diskret, och låter lika bra?

(Jag är genuint okunnig men nyfiken)

Jag skulle säga Sonos. Ljudet är mycket bra. omöjligt att jämföra med Homepod då dessa inte finns på marknaden ännu. Men som HiFI-nörd kan jag garantera att ljudet är mycket bra. Personligen tänker jag storlek, pris och ljud i mina ekvationer. Och där kommer Sonos ut bra.

Edit: Sedan är ju designen inte med i min ekvation, inte heller enkelheten att koppla upp mot iPhone/Apple. Själv tänker jag så här: Ljudet är nog(?) i paritet med motsvarande från Sonos men designen passar bättre på köksbänken. Dessutom kommer Apple fixa smidig koppling till sina andra produkter och därmed vinner Homepod över Sonos för mina behov.

Bevaka tråden