Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fulkultur om spelikonen Super Mario

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den senaste delen i Super Mario-serien har hyllats unisont, och Nintendos före detta rörmokare lyckas bevisligen hålla sig relevant än idag. Fulkultur utforskar den ständigt aktuelle Super Mario.

Läs hela artikeln här

Att blåsa i kontrollen för att flytta plattformar. vet jag att man gjorde även i 3d World på wii u vad än Andreas säger.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-22 19:14
Ursprungligen av Jonatatatan:

Att blåsa i kontrollen för att flytta plattformar. vet jag att man gjorde även i 3d World på wii u vad än Andreas säger.

Haha, du/ni har säkert helt rätt i detta, det är ett par år sedan jag spelade igenom det nu och har säkert bara glömt bort det. Det får helt enkelt vara motiveringen till att spela igenom det igen Och inte mig emot, älskade 3D World, satt mest med ett stort leende hela spelet igenom.

Ursprungligen av ekloev:

Haha, du/ni har säkert helt rätt i detta, det är ett par år sedan jag spelade igenom det nu och har säkert bara glömt bort det. Det får helt enkelt vara motiveringen till att spela igenom det igen Och inte mig emot, älskade 3D World, satt mest med ett stort leende hela spelet igenom.

Jo det är roligt däremot var jag inte så förtjust i timern som tickade ner på banorna, men det tillför väl lite fart i spelet.

Mina favorit Mario är
1 Mario sushine till gamecube.
2 super Mario land 2 till gameboy.
3 Mario Bros 3 till nes.
4 new super Mario u.
5 super Mario 64.

Däremot har jag aldrig ägt en ds/3ds och vanliga wii så har ett antal Mario spel jag missat.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-11-22 20:39
Ursprungligen av Jonatatatan:

Jo det är roligt däremot var jag inte så förtjust i timern som tickade ner på banorna, men det tillför väl lite fart i spelet.

Mina favorit Mario är
1 Mario sushine till gamecube.
2 super Mario land 2 till gameboy.
3 Mario Bros 3 till nes.
4 new super Mario u.
5 super Mario 64.

Däremot har jag aldrig ägt en ds/3ds och vanliga wii så har ett antal Mario spel jag missat.

Nej de tidsbegränsade banorna tillhör de jag gillar minst i Mario-spelen, de och de där man jagas av skugg-Mario, men de tvingar en ju att bli vassare på spelmekanisk precision så någon gott för de allt med sig

Ah vad härligt att se en medmänniska i uppskattning av Mario Sunshine! Älskar verkligen det spelet och det hade kommit med på min topp 5 om det inte var för att Mario Galaxy 2 och Odyssey är tightare spelupplevelser som helhet. Om du inte har spelat Mario Galaxy 2 rekommenderar jag det helhjärtat, antingen som en Virtual Console-nedladdning på Wii U eller hålla tummarna för att Nintendo får sin tumme ur och släpper de bästa Gamecube- och Wii-spelen till en Virtual Console-motsvarighet på Switch. Jag håller alla tummar och tår jag har för det!

Jag gillar också Super Mario Sunshine, mest tack vare semester-stämningen och personliga minnen. Men det är inte lika polerat som övriga 3D-Mario och det märks att utvecklingen hade hård tidspress.

Tror min lista över favorit-Mario blir såhär:
5. Super Mario Bros 3 (NES)
4. Super Mario Galaxy 2 (Wii)
3. Super Mario World (SNES)
2. New Super Mario Bros U (Wii U)
1. Super Mario Odyssey (Switch)

1
Bevaka tråden