Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone SE 2 släpps under första halvan av 2018

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det dags för Apples budgetlur att få sig en uppdatering?

Läs hela artikeln här

Gött SE bästa luren jag haft, ska bli spännande och se dess hårdvara.
Kan man hoppas på fullskärm och hårdvara likt 8an eller är det för mycket att önska tro?

Ursprungligen av Laserturken:

Gött SE bästa luren jag haft, ska bli spännande och se dess hårdvara.
Kan man hoppas på fullskärm och hårdvara likt 8an eller är det för mycket att önska tro?

Håller med.
Sjukt nöjd med min SE. Vill inte ha någon större och klumpigare telefon.
Vill jag ha större skärm, så har jag min iPad Pro ☺️

Ursprungligen av Laserturken:

Gött SE bästa luren jag haft, ska bli spännande och se dess hårdvara.
Kan man hoppas på fullskärm och hårdvara likt 8an eller är det för mycket att önska tro?

Om du menar "fullskärm" som på iPhone X så hoppas du troligen på lite för mycket. Hårdvara och bakre kamera som på 8:an tycker jag däremot är sannolikt då iPhone SE hade så gott som samma hårdvara och bakre kamera som dåtidens nyaste iPhone (6S) när den släpptes. Huruvida 3,5mm uttaget kommer vara kvar eller inte känns lite osäkert, men jag tippar ändå på att det får vara kvar. Designmässigt tippar jag på att den kommer fortsätta se ut som nu, men det kommer säkert någon ny färg till de som vill att det ska synas att de har något nytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-23 18:46
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Om du menar "fullskärm" som på iPhone X så hoppas du troligen på lite för mycket. Hårdvara och bakre kamera som på 8:an tycker jag däremot är sannolikt då iPhone SE hade så gott som samma hårdvara och bakre kamera som dåtidens nyaste iPhone (6S) när den släpptes. Huruvida 3,5mm uttaget kommer vara kvar eller inte känns lite osäkert, men jag tippar ändå på att det får vara kvar. Designmässigt tippar jag på att den kommer fortsätta se ut som nu, men det kommer säkert någon ny färg till de som vill att det ska synas att de har något nytt.

3,5 mm jacket tror jag också är kvar. Men jag undrar om de kommer att behålla samma design på chassit eller om det kommer att gå samma design som 7/8. SE kanske får 7/8 looken och nästa års flaggskepp fortsätter med samma utseende som X?

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Om du menar "fullskärm" som på iPhone X så hoppas du troligen på lite för mycket. Hårdvara och bakre kamera som på 8:an tycker jag däremot är sannolikt då iPhone SE hade så gott som samma hårdvara och bakre kamera som dåtidens nyaste iPhone (6S) när den släpptes. Huruvida 3,5mm uttaget kommer vara kvar eller inte känns lite osäkert, men jag tippar ändå på att det får vara kvar. Designmässigt tippar jag på att den kommer fortsätta se ut som nu, men det kommer säkert någon ny färg till de som vill att det ska synas att de har något nytt.

Ja som iPhone x önsketänkande så här ”tidigt” men undrar också vilka minnes storlekar den kommer komma i.
Ska jag gissa hej vilt, så blir nog 64gb minsta storlek men då blir man också lite kluven i förhållande till vad priset kommer landa på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-23 19:21
Ursprungligen av Laserturken:

Ja som iPhone x önsketänkande så här ”tidigt” men undrar också vilka minnes storlekar den kommer komma i.
Ska jag gissa hej vilt, så blir nog 64gb minsta storlek men då blir man också lite kluven i förhållande till vad priset kommer landa på.

Jag skulle nog chansa på 32 och 128. 32 som känns lite för lite och med ett stort kliv upp till 128.

Håller tummarna stenhårt för att detta blir verklighet!

Om jag får önska så vill jag ha en 4,7” skärm utan bezels. Gillar skärmstorleken på 6/7/8 men vill ha en mindre telefon.

Om knappen ändå blir kvar får man hoppas det blir den nyare modellen som 7/8 har!

Om denna ska släppas i mars som sin föregångare så borde det ha läckt nåt om det är en ny design tråkigt nog.
Hade lätt hostat upp 8 lax för en iPhone SE utan bezels.

Senast redigerat 2017-11-24 05:09

Det är ju deras mest ”klassiska” telefon. Inte mycket att hoppas på att de gör stor designföränsring. Bra hårdvara och bättre kameror blir ju trevligt. Samt true tone är ju också trevligt!

Nepp

Inget nytt utseende. Om de tar bort hörlursjacket så gör de den också redo för trådlösladdning men det kommer nog inte förrän SE3. Designen kommer dock att behållas.

Det vore trist om de inte gjorde den mer modern. Visst, om de behåller samma form och skärmstorlek så önskar jag att de i alla fall kan byta hemknapp, trådlös laddning eller åtminstone enfärgad baksida samt för min del som endast använder AirPods så får de gärna ta bort hörlursuttaget och slänga in stereohögtalare.

Fast största önskan är såklart en större skärm i samma förpackning men tror tyvärr inte heller att det kommer att ske.

Det är synd att de verkar prioritera den enbart som ett budgetalternativ, även om man vill ha en mindre telefon så vill man ofta hänga med i tekniken ändå.

Viktigaste funktionen dom bör införa är ju 3D Touch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-25 20:56
Ursprungligen av egonprint:

Viktigaste funktionen dom bör införa är ju 3D Touch.

Jag trodde inte att jag skulle sakna 3d touch om jag inte hade det, tills jag fick en SE som jobbtelefon. Då kändes det som att jag gick miste om en bra funktion!

Ursprungligen av Redaktionen:

Är det dags för Apples budgetlur att få sig en uppdatering?

Läs hela artikeln här

Önskemål:
- Skärmdesign som X, dom nya gesterna borde funka perfekt på en mindre skärm (där man faktiskt når toppen av skärmen). Om det inte går att minska ned storleken på "luggen" så att det finns tillräckligt utrymme för statusikonerna (vilket det inte gör på X) så får det hellre vara en hel, tjockare kant upptill.
- Samma kamera både på fram och baksida, om skärmen inte går hela vägen upp så kanske det finns utrymme för en bra kamera utan "kamera-bump".
- Samma storlek och lätta vikt som nuvarande SE.
- Glasbaksida kan vara värt om det innebär trådlös laddning, att den blir mer lik 4:an vore ju ingen nackdel heller!
- Hörlursuttaget, inte super-viktigt men om utrymmet bara används för batteri så skulle jag inte välja bort det.
- Alla knappar på samma sida och raka kanter, man vill ju kunna ställa mobilen på ett bord när man ser på video.

Nån som håller med?

Kan hålla med försök få bort så mycket dö yta som möjligt och mer skärm, på med 3d-touch och ingen fysisk hemknapp mer åt 7 hållet.
Sen framför allt 5s design kan man nagivera med ett finger(tumme) utan problem vilket borde vara optimalt för 3d-touch.

Ptja glas kanske inte vore helt dumt då blir de lite tyngd i luren som kan väga upp på ett bra sätt, däremot gillar jag ändå den lätta vikten.

Trådlösladdning ligger ju i tiden nu så de borde den få.

Kom på en till sak, iphone 5c är rätt skön att hålla i med rundande kanter, de kanske skulle kunna va nåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-27 19:12
Ursprungligen av Laserturken:

Kom på en till sak, iphone 5c är rätt skön att hålla i med rundande kanter, de kanske skulle kunna va nåt.

Det är sant. Vi har skal på våra SE på jobbet, som gör kanterna lite mjukare. Men jag föredrar nog nästan de mer rundade kanterna på 5c också. Känns också som att det ligger mer i led med designen på 6,7,8 och X.

Själv önskar jag inte rundade kanter. Det är mycket det jag gillar med formen på 4an och 5an, att de inte är rundade. En SE med nuvarande form dock mindre bezels och en baksida av glas... Then they can take my money.

Inte helt dumt om det skulle bli nåt sånt här för nya SE.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-03 09:30
Ursprungligen av Laserturken:

Inte helt dumt om det skulle bli nåt sånt här för nya SE.

Verkligen inte!

1
Bevaka tråden