Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stryka under text ändå ut till kanten i Pages, hur?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man gör för att låta en hel textrad va understruken i Pages fast inte hela raden är fylld med text..
Dvs om jag i Pages skriver en mening: "Hej jag heter xxx" och sedan gör meningen understruken men vill att resten av raden (ända till marginalen) också ska vara understruken, hur gör jag då. Det räcker tyvärr inte med att klicka space tills det blir radbrytning och att fylla på med understreck fungerar inte då tjockleken på linjerna inte är den samma.

Senast redigerat 2017-11-29 10:42
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-11-30 15:01

Gör en textruta med "Text"-verktyget. Då kan du dra ut rutan ända ut i marginalen och ge den en ram undertill.

Med textrutan markerad väljer du "Text -> Layout -> Ramar och linjer" i verktygsfältet till höger. Där kan du ställa in önskad tjocklek och och hur nära texten (eller snarare, hur långt ifrån ramen) linjen ska vara.

Ursprungligen av Vassius:

Gör en textruta med "Text"-verktyget. Då kan du dra ut rutan ända ut i marginalen och ge den en ram undertill.

Med textrutan markerad väljer du "Text -> Layout -> Ramar och linjer" i verktygsfältet till höger. Där kan du ställa in önskad tjocklek och och hur nära texten (eller snarare, hur långt ifrån ramen) linjen ska vara.

Jo jag vet att man kan göra så, men jag kan inte använda mig av textrutor, det måste vara en flytande text tyvärr.
Klurigt... ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-30 23:23

Duger detta?

Skriv Text, tryck Tabb. Format, Layout, tryck på + under "Tabbar". Ändra Stopp till valfritt, tex 12cm*. Ändra fyllning till ____

*Alternativt kan du dra den blå pilen uppe i linjalen till valfritt avstånd.

1
Bevaka tråden