Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung utvecklar ny batteriteknik baserad på grafen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung ger hopp om revolutionerande innovationer på batterimarknaden med ny teknik.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-30 20:53

Bra för flyget. Förhoppningsvis brinner inte Samsungs grafenbatterier lika lätt.

?
?

Äntligen!

Det här är ju jätteroligt, för alla oss som minns uttalandet inför något Appleevent: Seoul (eller liknande); start your photocopiers....

Jag vrider mig av skratt,

Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung ger hopp om revolutionerande innovationer på batterimarknaden med ny teknik.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-12-01 13:01

Ibland känns det som batteribranschen har blivit någon typ av pseudevetenskap (jag vet att det ligger seriös forskning bakom). Det kommer så mycket nyhetsuppslag om revolutionerande tekniker, men samtidigt händer det inget, eller så är nyhetsrapporterna prematura och det är lång väg fram till en fungerande massproducerbar produkt. Om inte annat kan batteribranschen liknas med läkemedelsbranschen, där man hör om lovande läkemedel som ofta ligger 10-15 år fram i tiden... om de någonsin blir tillgängliga.

Ursprungligen av andas:

Ibland känns det som batteribranschen har blivit någon typ av pseudevetenskap (jag vet att det ligger seriös forskning bakom). Det kommer så mycket nyhetsuppslag om revolutionerande tekniker, men samtidigt händer det inget, eller så är nyhetsrapporterna prematura och det är lång väg fram till en fungerande massproducerbar produkt. Om inte annat kan batteribranschen liknas med läkemedelsbranschen, där man hör om lovande läkemedel som ofta ligger 10-15 år fram i tiden... om de någonsin blir tillgängliga.

Bra jämförelse med läkemedelsbranchen, det handlar väl om biverkningar/säkerhet inom båda branscherna.

1
Bevaka tråden