Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plötslig kass förhandsvisning i Sierra/CC2018 InDesign

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev bestulen på min MacbookPro 13" och fick idag en ny. Installerat om allt från scratch, inga problem.
När jag kör InDesignfiler med en vectoriserad logotyp, blir förhandsvisningen helt fuckad. Se bilden. Det ser dock rätt ut vid utskrift.
Det är ingen skillnad om jag ställer visningsprestandan på normal eller hög kvalitet.
Någon som känner igen problemet?

Kan tilläggas att vi är två som kör exakt samma set up, och har samma problem.

Bara en liten kontrollfråga...

Är det verkligen Sierra? Om det är en helt ny dator, så tror jag att den har High Sierra.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Bara en liten kontrollfråga...

Är det verkligen Sierra? Om det är en helt ny dator, så tror jag att den har High Sierra.

Ja, förlåt, det är High Sierra. (Ser f.ö. likadant ut med olika vectoriserade loggor, eps och PDF.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-30 17:02
Ursprungligen av Kajsali:

Ja, förlåt, det är High Sierra. (Ser f.ö. likadant ut med olika vectoriserade loggor, eps och PDF.)

Kände det på mig. High Sierra är Apples verkliga problembarn. Presenterades som en finputsning av Sierra, men till utvecklarnas förtret har de i själva verket ändrat en hel del av grunderna i macOS. Vi får hoppas på att Real Sierra (10.14) löser problemen.

1
Bevaka tråden