Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut Pro 7 fungerar inte i High Sierra?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det verkligen sant?
Hur gör jag för att kunna öppna? Kan man gå tillbaka till gamla Sierra på något sätt?
Eller öppna FCP 7 genom Adobe Premiere?

Behöver hjälp!

Senast redigerat 2017-12-04 14:47
Ursprungligen av jojosurf:

Är det verkligen sant?

Ja, det är sant.

https://support.apple.com/sv-se/HT207888

Att uppgradera operativsystemet och tro att 8 år gammal programvara ska fungera där, är ganska naivt, tycker jag. Det är väl närmast ett under att den har fungerat så här länge.

Ursprungligen av jojosurf:

...till gamla Sierra på något sätt?...

Ja, om du har kvar en backup med ditt gamla system, så finns det sätt att gå tillbaka till det.

Det enda jag hade kvar från den generationen FCP var Cinema Tools...och det funkar inte längre.
Nå, jag använde det bara för att enkelt göra om t.ex. 25 fps QT-filer till 24 fps. Nu får jag besvära mig med att ta in filerna i FCPX och lägga dom i 24 fps-projekt och exportera ut. Om inte någon annan här har tips på ett smidigare sätt/app att ändra fps på? Cinema Tools var ett utmärkt litet program.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-05 00:08

En extra partition med äldre OSX och CinemaTools? Eller en virtuell maskin....

  • Medlem
  • 2018-03-06 21:43
Ursprungligen av kenjon:

En extra partition med äldre OSX och CinemaTools? Eller en virtuell maskin....

Varken Fusion eller Parallels på en maskin med HS låter dig installera FCP7. Tydlogen beror det på att inget av programmen kan rappportera tillgängligt videominne på rätt sätt. Det är en begränsning som hänger ihop med OSX som värd-OS.

Ja, jag fick gå tillbaka till gamla OS system och exportera till XML och sen öppna i Premier Pro...

Tack ska ni ha.

1
Bevaka tråden