Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskelista till IOS 12?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter IOS 11 kommer gissningsvis IOS 12. Nästa större version av vårt favoritoperativsystem borde landa i våra telefoner och plattor lagom till september/oktober nästa år med ett betaprogram redan till sommaren.

Jag är supernyfiken på vad ni har för önskemål på funktioner och finesser till IOS 12.

Jag vet att @amandareventlid önskar sig ett äkta mörkt läge. Om OLED-skärmarna sprider sig till fler Iphone-modeller nästa år skulle ett mörkt läge förstås uppskattas av många. När vi ändå tänker OLED skulle jag kunna tänka mig en "alltid på"-låsskärm som visar i alla fall klockan – likt hur man kan göra på en del Android-lurar.

Att kunna ringa flera samtidigt via Facetime skulle jag uppskatta mycket också. Plus att kamerainställningarna gärna skulle kunna nås direkt från kamera-appen.

Senast redigerat 2017-12-05 21:44
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-05 09:17

Skulle mest vilja se att de släpper på fåniga begränsningar.
Låt mig ladda ner vad jag vill över 4G, stäng inte av WiFi-hotspotten efter 90 sekunder och låt ringsignaler kunna vara längre än 30 sekunder. Och putsa lite på files.

  • Medlem
  • 2017-12-05 09:18

Flera användarkonton på iPad. Det är inte lika intressant på telefonen, den är en mer personlig pryl, men på plattan skulle det sitta fint. Med iOS 9.3 kom ju ”Shared iPad” som riktade sig till främst skolor och där man kan ha flera konton på samma platta.

Nu kommer det här förstås aldrig till oss vanliga användare, men man kan ju fortsätta att drömma

  • Medlem
  • International user
  • 2017-12-05 09:49

Att användargränsnittet ska bli tydligare, återingen intuitivt som det var förr. Fixa buggarna som gör att fält som man försöker ge input till inte göms undan utanför skärm eller under tangentbord etc, etc.

Sen skulle jag gärna skippa behovet av WiFi.

1. Kids mode (som Android har haft i åratal)
2. När jag slagit på TYST med switchen på sidan så ska det vara TYST. Inte ett pip!
3. Släpp begränsningen på mobilt data vad man kan få överföra.
4. Ny design - nuvarande kom väl i och med iOS7?
5. Bättre notifieringar. Här ligger Android ljusår före.

iMessage i iCloud

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-05 14:19

Apple måste öppna upp för avancerade användare, hitta en balans med iOS precis som med macOS. Idag flyr många kunniga till Android just pga att de inte kan göra utföra vad de önskar.

Och bättre notiser !!! Men framför allt bättre notiser på macOS!

  • Medlem
  • International user
  • 2017-12-05 14:38
Ursprungligen av primu[s]®:

4. Ny design - nuvarande kom väl i och med iOS7?

Vill du ha ny desing bara för sakens skull eller vill du återfå ett fungerande UI.

Själv håller jag det som kom med iOS7 riktigt undermåligt.

Att få ställa in fritt vad man vill ha i kontrollcenter och inte.
Vet inte om detta är app eller os baserat men 3d-touch vid notiser skulle kunna funka bättre som tex instagram.

Ursprungligen av juanito:

Vill du ha ny desing bara för sakens skull eller vill du återfå ett fungerande UI.

Själv håller jag det som kom med iOS7 riktigt undermåligt.

Ny design. iOS börjar se "daterat" ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-12-05 16:58
Ursprungligen av primu[s]®:

Ny design. iOS börjar se "daterat" ut.

Antagligen får du som du vill och kvaliten sjunker genom bottnet som de redan nådde med iOS7.

Man ska inte förändra för förändringens skull.

Ursprungligen av juanito:

Antagligen får du som du vill och kvaliten sjunker genom bottnet som de redan nådde med iOS7.

Man ska inte förändra för förändringens skull.

Vad inte förändra för förändringens skull? Det är väl så med ALLT som designas idag? Det utvecklas?

Ser gärna en volymkontroll liknande den i Windows 10. Låt oss reglera ljud efter vilken app som körs

  • Medlem
  • International user
  • 2017-12-05 22:18
Ursprungligen av primu[s]®:

Vad inte förändra för förändringens skull? Det är väl så med ALLT som designas idag? Det utvecklas?

Det är som att byta kön, det var inte bra innan men inte blir inte riktigt efteråt heller.
Design ska ha funktion, gör man design utan funktion bara för designen skull så förbättrar det inget. Ett rätt så bra måtto från Steve Jobs faktiskt även så hos numera sparkade Forstall (mini steve)

1
Bevaka tråden