Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #210: Tillbakablick 2017: nyheterna och prylarna

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan står Ida, Amanda och Andreas åter vid mikrofonerna, men det här är inget vanligt avsnitt. Det har blivit dags att börja summera året som varit.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-12-23 20:15

Lysande poddradio avsnitt som vanligt ?
Har du verkligen @Ekloev köpt en iPhone X för hårt arbetande sekiner. Hoppas det var av egen vilja och inte påtryckningar från kollegor ?
Har inte sett en rad om vad du tycker?
Eller har jag missat något ?

Edit: Då du väntat så länge på rätt lur 2017 så vore det intressant att läsa vad du tycker ?

Senast redigerat 2017-12-23 20:34
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-23 21:24
Ursprungligen av PaO:

Lysande poddradio avsnitt som vanligt ?
Har du verkligen @Ekloev köpt en iPhone X för hårt arbetande sekiner. Hoppas det var av egen vilja och inte påtryckningar från kollegor ?
Har inte sett en rad om vad du tycker?
Eller har jag missat något ?

Edit: Då du väntat så länge på rätt lur 2017 så vore det intressant att läsa vad du tycker ?

Kul att vi lyckas hålla podden intressant, tack för peppen! Haha, ja min Iphone X är faktiskt helt inköpt för egna pengar, valde att förlänga med mitt privata abonnemang istället för att skaffa telefon med företagsabonnemanget. Mina kollegor blev faktiskt överraskade över att valet föll på Iphone X när jag berättade, så inga påtryckningar där inte

Nej jag har inte skrivit mycket om mina intryck då jag haft telefonen i min ägo i ett par dagar. Jag är inte helt utan kritik mot telefonen. Hårdvaran är i stort sett fulländad, där har jag inte mycket att kritisera, men mjukvaran har en hel del små konstigheter som jag inte är kompis med. IOS 11 är i sig fullt av en del små designmissar som är otypiska för Apple, och det finns gott om mjukvara som inte är anpassade för ”flärpen”. Själva flärpen är jag ok med, stör mig inte på den, men appar som har svarta utrymmen ovanför och nedanför gränssnittet ser lagom bra ut.

Att dubbeltrycka på den högra sidoknappen för att installera appar känns inte heller särskilt smidigt, där borde de bara använda Face ID fullt ut. Men mycket av det jag kritiserar kan åtgärdas via mjukvaruuppdateringar, och jag tror att Iphone X kommer vara en bättre telefon om två år än vad en motsvarande Android-lur kommer vara. Aningens oturligt att jag testade Oneplus 5T precis efter att jag beställt Iphone X, den telefonen hade jag faktiskt kunnat tänka mig att leva med. Men det återstår att se vad valet blir om två år, som varumärkesagnostiker är det helt öppna kort

Senast redigerat 2017-12-24 22:19
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-23 21:29
Ursprungligen av PaO:

Lysande poddradio avsnitt som vanligt ?
Har du verkligen @Ekloev köpt en iPhone X för hårt arbetande sekiner. Hoppas det var av egen vilja och inte påtryckningar från kollegor ?
Har inte sett en rad om vad du tycker?
Eller har jag missat något ?

Edit: Då du väntat så länge på rätt lur 2017 så vore det intressant att läsa vad du tycker ?

Just ja, ett annat vanligt klagomål från mitt håll är att virtuella tangentbord är en styggelse, men ovan långa inlägg är skrivet helt och hållet på Iphone X! Jag gillar tangentbordet i IOS 11 i kombination med skärmstorleken på Iphone X, det går faktiskt att skriva snabbt utan allt för många fel som måste korrigeras i efterhand.

  • Medlem
  • 2017-12-23 22:15
Ursprungligen av ekloev:

Just ja, ett annat vanligt klagomål från mitt håll är att virtuella tangentbord är en styggelse, men ovan långa inlägg är skrivet helt och hållet på Iphone X! Jag gillar tangentbordet i IOS 11 i kombination med skärmstorleken på Iphone X, det går faktiskt att skriva snabbt utan allt för många fel som måste korrigeras i efterhand.

Kul att du träffat rätt ?
Och God Jul är väl passande än dag som denna

Ursprungligen av PaO:

Kul att du träffat rätt ?
Och God Jul är väl passande än dag som denna

God jul PaO!!

  • Medlem
  • 2017-12-25 14:02
Ursprungligen av amandareventlid:

God jul PaO!!

God fortsättning Amanda ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-25 20:28
Ursprungligen av PaO:

Kul att du träffat rätt ?
Och God Jul är väl passande än dag som denna

Ja God Jul och goda mellandagar @PaO!

1
Bevaka tråden