Jag har den senaste tiden försökt att spela Fortnite (https://www.epicgames.com/fortnite/) utan något särskilt bra resultat.

Min MacBook Pro (13-inch, 2017, Four Thunderbolt 3 Ports) klarar av det utan problem om man tittar på prestanda. Grafiken får dock stå på lägsta möjliga med undantag för att jag sätter Far som värde på View distance. Jag kör också en låst FPS till 30 för att undvika allt för stora variationer. Det funkar bra på så sätt. Men till problemet;

Spelet envisas med att hela tiden drabbas av små frysningar. Allt flyter på perfekt och sedan stannar allt i uppskattningsvis 15-20 sekunder och sedan går det utmärkt att spela igen. Sedan tar det några minuter och samma händelse upprepar sig.

Är det någon som känner till vad det här kan bero på? Är det macOS High Sierra som har några problem som Apple inte åtgärdat? Jag har försökt att Googla på det här med men utan någon vidare framgång.

Tilläggas ska att det fungerar utan problem i Windows 10 om man hoppar över dit och spelar. På samma dator.

Jag har egentligen liknande problem som inträffar med exempelvis Chrome. Fast då är den enda lösningen att forcera en avstängning av min MacBook Pro - annars är det totalt dött. Förvisso går muspekaren alltid att röra men ingenting annat på något sätt alls.