• Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-04 23:38

Hej,

Har ett irriterande problem med kalkylatorn när jag använder den i "notiscenter" eller vad det nu heter, det fönster som kommer upp på höger sida när man trycker på strecken högst upp till höger.

Det som händer är att om jag trycker fram den och räknar fram ett tal, sen går tillbaka till programmet jag använder (notisfönstret försvinner ju då) sen ska jag ta fram notiscentret igen och skriva av talet så har den nollställt kalkylatorn...

Det är väldigt irriterande, på min gamla macbook (köpte ny nyss så hann uppgradera den förra till High Sierra) så hade kalkylatorn i notiscentret låst sig vid ett tal och nollställdes konstant till det talet när jag gick ifrån notiscentret men trodde då att det var någon bugg just på den datorn och eftersom jag skulle nollställa den brydde jag mig inte om det. Men nu nollställer den sig på min nya macbook också, dock till 0 varje gång så det verkar ju vara något med uppdateringen?

Detta har aldrig varit ett problem tidigare utan verkar ha kommit med senaste uppdateringen?