Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bonnier satsar på videodokumentärer

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mediamogulen Bonnier har lanserat en strömmande videotjänst som inriktar sig på dokumentärer.

Läs hela artikeln här

Tyckte mig se att det står 69 kr när man skapar ett konto, värt att dubbelkolla så ni att ni ev. kan ändra i artikeln

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-05 10:38

Ja, jag fick också 69 kr. Men man MÅSTE ange ett kort för att få komma åt gratisperioden. Så det går fetbort!

Fantastiskt ännu en strömmande videotjänst som vi måste betala för.

Ursprungligen av snefmeister:

Tyckte mig se att det står 69 kr när man skapar ett konto, värt att dubbelkolla så ni att ni ev. kan ändra i artikeln

Ursprungligen av kenjon:

Ja, jag fick också 69 kr. Men man MÅSTE ange ett kort för att få komma åt gratisperioden. Så det går fetbort!

Det verkar som att det råder lite olika bud. Under deras hjälp-flik på hemsidan står det:

"Ett medlemskap i Docma kostar 59 kronor i månaden"

Men när man ska skapa ett nytt konto står det istället såhär:

"Fortsätter till 69 kronor per månad efter avslutad provperiod."

Jag ska maila dem och fråga samt påpeka deras otydlighet

Ursprungligen av kenjon:

Ja, jag fick också 69 kr. Men man MÅSTE ange ett kort för att få komma åt gratisperioden. Så det går fetbort!

Är ju samma med Netflix Vet inte hur det är med den här tjänsten, men med Netflix så kan man direkt efter registrering säga upp tjänsten så att den avslutas när gratisperioden tar slut.

Ursprungligen av amandareventlid:

Det verkar som att det råder lite olika bud. Under deras hjälp-flik på hemsidan står det:

"Ett medlemskap i Docma kostar 59 kronor i månaden"

Men när man ska skapa ett nytt konto står det istället såhär:

"Fortsätter till 69 kronor per månad efter avslutad provperiod."

Jag ska maila dem och fråga samt påpeka deras otydlighet

Verkar vara lite oklarheter i deras "localizer", kommer upp detta när man har sin gratisperiod "herefter 59 kr. per måned."
Så säkert 59 norska och 69 svenska. Tecken på bolagets storlek när det inte är så viktigt med detaljer

Ursprungligen av snefmeister:

Verkar vara lite oklarheter i deras "localizer", kommer upp detta när man har sin gratisperiod "herefter 59 kr. per måned."
Så säkert 59 norska och 69 svenska. Tecken på bolagets storlek när det inte är så viktigt med detaljer

Haha, ja, jag hittade också detta på ett ställe:

"mer om villkoren här [LINK til juridiske betingelser for brug]."

Varför ska man faktiskt länka till villkoren när man bara kan skriva att det ska finnas en länk.

Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja, jag hittade också detta på ett ställe:

"mer om villkoren här [LINK til juridiske betingelser for brug]."

Varför ska man faktiskt länka till villkoren när man bara kan skriva att det ska finnas en länk.

Hahaha, den var bra, hoppas att innehållet i tjänsten har en högre lägstanivå

Ursprungligen av kenjon:

Ja, jag fick också 69 kr. Men man MÅSTE ange ett kort för att få komma åt gratisperioden. Så det går fetbort!

De behöver ju något sätt att se så du inte redan kört gratis. Ange ett kort är ganska standard för tjänster som denna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-05 13:36

Då tycker jag det är bättre med ett mailkonto med verifieringslänk. Javisst, man har flera mailkonton men den smällen får de ta, om de är något att ha.
Jag gillar inte att dela ut alla mina kortuppgifter innan jag vet om jag vill ha tjänsten.

Ursprungligen av kenjon:

Då tycker jag det är bättre med ett mailkonto med verifieringslänk. Javisst, man har flera mailkonton men den smällen får de ta, om de är något att ha.
Jag gillar inte att dela ut alla mina kortuppgifter innan jag vet om jag vill ha tjänsten.

Jo fast det är som du säger bara att ha flera mailkonton. Inte så jobbigt att skapa ett nytt varje månad. Jobbigare att skaffa nytt betalkort varje månad. Att dela ut kortuppgifter är väl inte så kul men ett företag drivet av bonnier tror jag är relativt lugnt att ge det till, de har förhoppningsvis krypterat grejerna. Och i värsta fall är det bara att spärra kortet.
Någon bättre(för kunden) metod lär de inte fixa, för har de redan löst betalmetoden är det större chans att du som kund stannar när gratisperioden är slut. Än om det kommer upp en ruta dag 31 "hej nu är det dags att betala fyll i uppgifterna här"

Ursprungligen av kenjon:

Ja, jag fick också 69 kr. Men man MÅSTE ange ett kort för att få komma åt gratisperioden. Så det går fetbort!

Det är väldigt vanligt att företag gör så för att de sedan inte ska behöva skicka skicka ett "hej, ville du betala?"-meddelande. Istället går prenumerationen sömlöst över i betalvarianten. Lite sneaky men så i princip alla tjänster gör.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-05 20:26

Vilket är på gränsen till negativ avtalsbindning, vilket Konsumentverket vill förbjuda.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-06 09:48

Nej tack. Inga pengar från mig till Bonniers propagandacentral.

Nu har jag fått svar från Docma! Det är tydligen 59 kronor i månaden som gäller.

För alla som är intresserade av tjänsten har jag och Andreas testat den. Det går att läsa testet här:

https://www.99.se/artikel/11189-test-amanda-och-andreas-testar-docma

1
Bevaka tråden