Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify passerar 70 miljoner prenumeranter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den strömmande musiktjänsten Spotify tar ytterligare ett kliv på vägen mot lönsamhet då en ny milstolpe har passerats med 70 miljoner betalande prenumeranter.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-07 14:37

Hur bedömer du att det är ett kliv mot lönsamhet? Hittills har fler användare betytt mer förluster, för Spotify.

Ursprungligen av Mija:

Hur bedömer du att det är ett kliv mot lönsamhet? Hittills har fler användare betytt mer förluster, för Spotify.

Menar du fler betalande användare eller fler användare? För nyheten handlar ju om betalande kunder.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-07 14:57
Ursprungligen av Jonatatatan:

Menar du fler betalande användare eller fler användare? För nyheten handlar ju om betalande kunder.

Jag menar vad jag skriver. Icke betalande kunder ökar snabbare än dom betalande kunderna, och har gjort i många år. Så hur ser beräkningen ut nu som visar att det är ett kliv på väg mot lönsamhet, när det tidigare bara lett till mer förluster. Tweeten från Spotify nämner inget om lönsamhet, det har artikelförfattaren hittat på själv.

Ursprungligen av Mija:

Hur bedömer du att det är ett kliv mot lönsamhet? Hittills har fler användare betytt mer förluster, för Spotify.

Som jag förstått det så har det varit så då det vid expansion till nya länder tillkommer royalties för kunderna där, vilket initialt inte vägs upp av reklamintäkter/prenumerationer men på sikt gör det. Det är också tänkbart att fler betalande kunder innebär ett bättre förhandlingsläge gentemot skivbolagen. Vad skulle vägen framåt vara annars, att strypa mängden betalande kunder eller lägga ner?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-03-26 16:37

Fortfarande ingen lönsamhet i sikte.. https://www.businesswire.com/news/home/201803...

1
Bevaka tråden