Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ida provar Alexa med Sonos One

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida har träffat Sonos som är på plats i Las Vegas för CES och fick chansen att prova Alexa tillsammans med Sonos One.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Ida har träffat Sonos som är på plats i Las Vegas för CES och fick chansen att prova Alexa tillsammans med Sonos One.

Läs hela artikeln här

Oh, det är efterlängtat! Hoppas det inte tar allt för lång tid innan den fungerar i Sverige.

Ursprungligen av Erikfridell:

Oh, det är efterlängtat! Hoppas det inte tar allt för lång tid innan den fungerar i Sverige.

Det lät hoppfullt tycker jag. Hoppas också på snart!

Den fungerar redan i Sverige, vi har 2 st på jobb som vi pratar med utan problem. Visserligen på engelska men ändå. Vill man få det att fungera så går det utan några större ansträngningar.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-01-09 22:21
Ursprungligen av Micke Rehn:

Den fungerar redan i Sverige, vi har 2 st på jobb som vi pratar med utan problem. Visserligen på engelska men ändå. Vill man få det att fungera så går det utan några större ansträngningar.

Det låter på dig som att man behöver göra något för att få det att fungera? Jag inväntar lansering av Homepod innan jag bestämmer mig om jag ska ha en sån eller en Sonos One. Siri ska ju också komma till Sonos under 2018.

Ursprungligen av Micke Rehn:

Den fungerar redan i Sverige, vi har 2 st på jobb som vi pratar med utan problem. Visserligen på engelska men ändå. Vill man få det att fungera så går det utan några större ansträngningar.

Se där, hur gör man för att det ska fungera?

Ursprungligen av Erikfridell:

Se där, hur gör man för att det ska fungera?

Antar att du behöver byta region i App Store då Alexa inte finns i svenska App Store.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Antar att du behöver byta region i App Store då Alexa inte finns i svenska App Store.

Jag hittade Alexa i svenska Appstore. Ladda hem den + ändra region för Sonos-kontot var allt som behövdes för att få igång det.

Ursprungligen av Erikfridell:

Jag hittade Alexa i svenska Appstore. Ladda hem den + ändra region för Sonos-kontot var allt som behövdes för att få igång det.

Sidär, bra att veta

Ursprungligen av Micke Rehn:

Den fungerar redan i Sverige, vi har 2 st på jobb som vi pratar med utan problem. Visserligen på engelska men ändå. Vill man få det att fungera så går det utan några större ansträngningar.

Hur funkar det om du vill spela typ Håkan Hellström eller någon sådan artist med svenska bokstäver i?

Har dessa högtalare. Ser fram emot att få Alexa att funka med dessa!

1
Bevaka tråden