Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skadade filer - Bilagor i mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-23 11:03

Hej. Jag skaffade en "ny" dator. MacBook retina 2014 med OS 10.13.2 High Sierra. Jag flyttade över allt till den nya från min gamla.
Allt fungerar bra MEN bilagor till Mail - PDF-filer och Office .doc eller docx sägs vara skadade och skall därför kastas i papperskorgen. Detta gäller också nedladdade pdf filer.
Jag har kollat i "Säkerhet och integritet" så att hela Officepaketet tillåts när jag har på brandväggen.
Finns det någon som kan hjälpa mig?

Hälsningar
Peomayo

Senast redigerat 2018-01-23 14:22

Är det pop eller imap på ditt mailkonto?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-23 19:31

Det är imap

Hej igen.
Nu funkar det igen på min Mac. Inga meddelande längre om skadade filer. Kanske det beror på att jag gjorde ett tillägg i "Säkerhet och integritet" under "Brandvägg" och lade till det senaste "Officepaketet" i "Tillåt inkommande anslutningar" och startade om datorn.
Jag vet inte. Men nu finns det som sagt inga skadade pdf-filer eller docx-filer. Märkligt.

Senast redigerat 2018-01-24 10:49
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-24 10:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det pop eller imap på ditt mailkonto?

Det är imap

Hej igen.
Nu funkar det igen på min Mac. Inga meddelande längre om skadade filer. Kanske det beror på att jag gjorde ett tillägg i "Säkerhet och integritet" under "Brandvägg" och lade till det senaste "Officepaketet" i "Tillåt inkommande anslutningar" och startade om datorn.
Jag vet inte. Men nu finns det som sagt inga skadade pdf-filer eller docx-filer. Märkligt.

1
Bevaka tråden