Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera spellistor Apple Music

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har mängder av spellistor (min egna musik) som jag ej vill ha kvar.

Om jag raderar spellistorna finns väl låtarna kvar?

DET ÄR BARA SPELLISTORNA JAG VILL RADERA

Alltså Bibliotek --> Spellistor --> prickarna --> radera från biblioteket

Ursprungligen av mickemannen:

Hej

Har mängder av spellistor (min egna musik) som jag ej vill ha kvar.

Om jag raderar spellistorna finns väl låtarna kvar?

DET ÄR BARA SPELLISTORNA JAG VILL RADERA

Alltså Bibliotek --> Spellistor --> prickarna --> radera från biblioteket

Vågade du prova? Vad jag kan läsa mig till raderas bara spellistan och inte låtarna i sig.

Ursprungligen av Ida Blix:

Vågade du prova? Vad jag kan läsa mig till raderas bara spellistan och inte låtarna i sig.

Jag provade och det blev så att låtarna raderades också. I mitt fall gjorde det inte så mycket men väldigt störande att man inte kan ta bort bara spellistan.

Ursprungligen av mickemannen:

Jag provade och det blev så att låtarna raderades också. I mitt fall gjorde det inte så mycket men väldigt störande att man inte kan ta bort bara spellistan.

Så jäkla udda. Antar du borde kunna ladda ned låtarna igen om de finns i Icloud?

Ursprungligen av mickemannen:

Jag provade och det blev så att låtarna raderades också. I mitt fall gjorde det inte så mycket men väldigt störande att man inte kan ta bort bara spellistan.

Jädrigt skumt, förut kunde man radera spellistor utan att låtarna raderades också, vet ej när denna förändring skedde, klar försämring eller bugg?!!!

Edit: Rapporterat till Apple.

Senast redigerat 2018-02-22 12:20
  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-22 14:33

Är du verkligen säker på att låtarna som försvann är din musik och inte Apple musik?
Jag kan fortfarande radera spellistor utan att musiken försvinner från mitt bibliotek.

Ursprungligen av Innis:

Är du verkligen säker på att låtarna som försvann är din musik och inte Apple musik?
Jag kan fortfarande radera spellistor utan att musiken försvinner från mitt bibliotek.

Ska väl inte spela någon roll varifrån låtarna kommer när man vill radera en egengjord spellista?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-22 16:32
Ursprungligen av CekariYH:

Ska väl inte spela någon roll varifrån låtarna kommer när man vill radera en egengjord spellista?

Det spelar roll för man kan välja när man lägger till en låt från Apple musik att den inte ska läggas till själva biblioteket.
Så när man då väljer att radera en spellista med enbart låtar från Apple musik som inte lagts till biblioteket försvinner dom helt.
Detta kan vara lite förvirrande och något som vänner till mig inte förstått.

Ursprungligen av Innis:

Det spelar roll för man kan välja när man lägger till en låt från Apple musik att den inte ska läggas till själva biblioteket.
Så när man då väljer att radera en spellista med enbart låtar från Apple musik som inte lagts till biblioteket försvinner dom helt.
Detta kan vara lite förvirrande och något som vänner till mig inte förstått.

Ok, det visste inte jag, tackar för info

Testade lite innan jag svarade TS/Ida och då jag inte har Apple Music utan bara köpta från iTunes och egenrippade och raderade en gammal spellista så försvann låtarna även från "Låtar" i sidbaren dvs från iTunes och fick ladda hem/kopiera in dom igen. iTunes 12.7.3.46 i Sierra, och därför va det skumt för så har det inte varit tidigare.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-22 18:52
Ursprungligen av CekariYH:

Ok, det visste inte jag, tackar för info

Testade lite innan jag svarade TS/Ida och då jag inte har Apple Music utan bara köpta från iTunes och egenrippade och raderade en gammal spellista så försvann låtarna även från "Låtar" i sidbaren dvs från iTunes och fick ladda hem/kopiera in dom igen. iTunes 12.7.3.46 i Sierra, och därför va det skumt för så har det inte varit tidigare.

Testade för att vara säker och ingen av musiken som är Apple Musik, köpt, eller rippad försvinner för mig när jag raderar en spellista.
När jag raderar musik som finns under sidofältet "Bibliotek" dyker denna ruta upp och filerna försvinner fysiskt.

Ursprungligen av Innis:

Testade för att vara säker och ingen av musiken som är Apple Musik, köpt, eller rippad försvinner för mig när jag raderar en spellista.
När jag raderar musik som finns under sidofältet "Bibliotek" dyker denna ruta upp och filerna försvinner fysiskt.

Ok, efter mycket sökande hittade jag att backspace raderar endast själv spellistan man markerat, men hittar inget sådant val varken under menyn eller eller genom att högerklicka på spellistan, det finns bara "radera från Bibliotek" eller så är jag dum i huvudet

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-22 20:49
Ursprungligen av CekariYH:

Ok, efter mycket sökande hittade jag att backspace raderar endast själv spellistan man markerat, men hittar inget sådant val varken under menyn eller eller genom att högerklicka på spellistan, det finns bara "radera från Bibliotek" eller så är jag dum i huvudet

"Radera från bibliotek" har jag också och tycker det är otydligt och missvisande för vad jag kan se så raderar det inte musiken från själva musik biblioteket. Utan det raderar spellistan från biblioteket av spellistor.
Om det har blivit något fel i översättningen från engelska eller något missförstånd vet jag inte.

1
Bevaka tråden