Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unsane är en långfilm filmad med Iphone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den amerikanska regissören Steven Soderbergh är känd för att hitta på en hel del innovativa grejer med sina filmer och hans senaste film är inget undantag.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-30 14:02

Oj vilket konstigt beslut. Ser verkligen ut som att det är plåtat med en low-end kamera.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-01-30 16:14
Ursprungligen av Erik.dv:

Oj vilket konstigt beslut. Ser verkligen ut som att det är plåtat med en low-end kamera.

Med Hollywoodmått är väl en X low-end?
Vad som är high och low ändras med tiden.

Filmen är inte min typ av film, men wow! En biofilm fångad med en mobil! Säger lite om var tekniken har kommit på kort tid. Jag kanske ser filmen, men ännu hellre vill jag se hur den var filmad. Riggar osv.

Undrar om ljudet spelades in i mobilen oxå, iOS stödjer ju externa micar.

Konstigt att Apple inte finansierade denna film själv för sin egna streaming-tjänst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-31 17:01
Ursprungligen av reboot81:

Med Hollywoodmått är väl en X low-end?
Vad som är high och low ändras med tiden.

Filmen är inte min typ av film, men wow! En biofilm fångad med en mobil! Säger lite om var tekniken har kommit på kort tid. Jag kanske ser filmen, men ännu hellre vill jag se hur den var filmad. Riggar osv.

Undrar om ljudet spelades in i mobilen oxå, iOS stödjer ju externa micar.

Lite häftigt är det att mobiler kommit så långt som de kommit. Men, de hade garantera en massa externt "crap" runt om telefonen så ja… Jag vet inte riktigt hur imponerande det blir i slutändan. Bl.a såg det ut som att man nyttjade vidvinkel-gluggar i flera scener. Man använder garantera någon form av rigg för att hålla kameran / kunna göra åkningar. Ljudet tar man säkerligen upp av en extern mic. Jag misstänker man nyttjat någon form av tredjepartsmjukvara då out of the box iOS och iPhone kan spela in i variable frame-rate vilket är en big no-no i produktionssammanhang.

Det är egentligen inget nytt att "billig" eller "enklare" teknik används för att göra "avancerade" saker. Det bara att kolla på DV-revolutionen som trädde in i slutet av 90-talet.

1
Bevaka tråden