Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textredigerare/TextEdit RTF mall ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-01 12:01

Finns det ett malldokument som OS X Textredigerare använder som bas för alla nya dokument?

Jag stör mig på att standarddokumentet har en massa tabbar redan från början. Jag vill helst göra mina egna.

Senast redigerat 2018-02-01 12:26

Det måste väl på något sätt finnas ett grund-dokument, men jag har ingen aning om var.

Det finns däremot en väg att komma runt detta: Skapa ett Textredigerare-dokument som ser ut precis som du vill ha det. Spara det på någon bra plats. Markera dokumentet och högerklicka och välj Visa info. Under första delen Allmänt klickar du i Malldokument.

Nu har du en mall som ser ut precis som du vill. Klicka på mall-dokumentet så kommer det upp en kopia som du använder för att skriva i.

Eventuellt drar du malldokumentet till Dockan också.

Hoppas detta kan hjälpa dig.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-02-18 13:37

Kanske något användbart i detta dokument?
https://support.apple.com/sv-se/guide/textedi...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-18 18:13
Ursprungligen av Hetlund:

Det måste väl på något sätt finnas ett grund-dokument, men jag har ingen aning om var.

Det finns däremot en väg att komma runt detta: Skapa ett Textredigerare-dokument som ser ut precis som du vill ha det. Spara det på någon bra plats. Markera dokumentet och högerklicka och välj Visa info. Under första delen Allmänt klickar du i Malldokument.

Nu har du en mall som ser ut precis som du vill. Klicka på mall-dokumentet så kommer det upp en kopia som du använder för att skriva i.

Eventuellt drar du malldokumentet till Dockan också.

Hoppas detta kan hjälpa dig.

Tack, ja den om omvägen är nog enklast. Kanske är det så som Apple har tänkt att man ska arbeta.

Och tack till @mattiL för länken.

Jag har sökt lite, men har inte funnit något klargörande svar. Inte ens på apple.stackexchange.com. I värsta fall ligger mallen i en binär.

1
Bevaka tråden