Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 7 plus touch screen funkar inte, vad ska man göra?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Min iPhone 7 Plus fick detta problem igår. Helt random när jag skulle skriva in min pinkod så slutade skärmen att reagera på touch tryck. Allt annat i telefonen funkade men inte touch skärmen. Jag kunde ta emot meddelanden, höja och sänka volym och allt sånt. Nu är det 1 dag senare och problemet kvarstår jag har provat att fixa detta på alla möjliga sätt jag kan komma på, fabriksåterställning genom recovery och återskapa från backup.

Problemet kvarstår och nu är telefonen fast i "Hej" skärmen som man får fram på nya telefoner. Jag har kontaktat comviq där telefonen är köpt men min garanti på 1 år har tyvärr gått ut precis. De nämner dock något om hemförsäkring. Jag vill inte skicka in min telefon på något ställe och sedan få tillbaks den med en räkning på 3000kr då köper jag hellre en ny telefon.

Jag använder min telefon väldigt varsamt, jag tappar den väldigt sällan och när jag tappar den har jag både skärmskydd och skal. Detta problem kan omöjligt ha kommit ifrån någon fysiskskada jag gjort på telefon, som att t.ex. tappa den. Då jag använde telefonen utan problem hur länge som helst innan detta problem inträffade.

Vad ska man göra? Tycker att det RIKTIGT DÅLIGT av Apple att dem inte kan se till så att en telefon för nästan 10000 inte kan hålla i minst 2 år. Jag tycker att de bör fixa min telefon gratis trots att denna 1 års garanti har gått ut. För somsagt, jag har inte gjort något mot telefonen, utan detta skedde ifrån ingenstans (märkligt?).

Vad kan man göra? Vad säger konsumentköplagen? Kan min hemförsäkring hjälpa mig?

Senast redigerat 2018-02-04 14:01
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-04 17:56

Konsumentköplagen säger att försäljningsstället ska fixa det gratis om inte du själv har orsakat felet. Jag skulle gå tillbaka till Comviq och säga att man vill reklamera den enligt konsumentköplagen.

  • Medlem
  • 2018-02-04 18:06

Hemförsäkringen skulle kunna hjälpa dig om en allriskförsäkring ingår i den, (kallas också för drulleförsäkring). Men du ska inte behöva utnyttja den eftersom att felet skett inom tre år och då kan du påtala reklamationsrätten. Problemet är att efter sex månader från inköp måste konsumenten bevisa ursprungsfelet och det kan i sig vara en utmaning som gör att man använder sin hemförsäkring. Ta kontakt med Comviq och se om du kommer vidare, om det inte hjälper så kontaktar du ditt försäkringsbolag.

Ursprungligen av WiFi:

Hemförsäkringen skulle kunna hjälpa dig om en allriskförsäkring ingår i den, (kallas också för drulleförsäkring). Men du ska inte behöva utnyttja den eftersom att felet skett inom tre år och då kan du påtala reklamationsrätten. Problemet är att efter sex månader från inköp måste konsumenten bevisa ursprungsfelet och det kan i sig vara en utmaning som gör att man använder sin hemförsäkring. Ta kontakt med Comviq och se om du kommer vidare, om det inte hjälper så kontaktar du ditt försäkringsbolag.

Tack, ska göra det.

  • Medlem
  • 2018-02-04 20:50
Ursprungligen av ryckarn34:

Tack, ska göra det.

Återkom med update hur det går!

  • Medlem
  • 2018-02-20 10:40

Hur gick det? Löste det sig?

1
Bevaka tråden