Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11.3 kan använda Icloud för inloggning på webbsidor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Du som lever och andas Apples ekosystem kanske gläds åt ryktet som påstår att ditt Icloud-konto ska kunna användas för inloggning på webbsidor.

Läs hela artikeln här

Jag använder mitt Google konto istället så för mig spelar ingen roll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-05 19:31

Kanske en okunnig fråga, men vad blir skillnaden mot nyckelringens lösenordshanterare..? Skulle kännas mycket bättre om de kunde tänkas utveckla den. Idag fungerar den inte på för många ställen.

Ursprungligen av xms67:

Kanske en okunnig fråga, men vad blir skillnaden mot nyckelringens lösenordshanterare..? Skulle kännas mycket bättre om de kunde tänkas utveckla den. Idag fungerar den inte på för många ställen.

Det här låter liknande som att du kan använda Facebook/Google-konto idag på många sajter, du kommer kunna använda ditt iCloud-konto på många sajter.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-02-05 20:35
Ursprungligen av keptang:

Det här låter liknande som att du kan använda Facebook/Google-konto idag på många sajter, du kommer kunna använda ditt iCloud-konto på många sajter.

Min första tanke är: så att Apple kan följa mig och ge anpassad reklam? Sen slår det mig, fruktföretags mantra är att inte vara storebror, spåra och profilera.

Det här kan bli riktigt bra.

Ursprungligen av reboot81:

Min första tanke är: så att Apple kan följa mig och ge anpassad reklam? Sen slår det mig, fruktföretags mantra är att inte vara storebror, spåra och profilera.

Det här kan bli riktigt bra.

Själv använder jag hellre separata konton på alla sajter som jag själv har kontroll över med olika lösenord osv.

1
Bevaka tråden