Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tunt skal med möjlighet till Qi-laddning och magnetfäste?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 8 som jag vill montera i bilen. Köpte mig en enkel Qi-laddare med fäste för bilens fläktgaller.
Problemet är att telefonen ska hållas på plats mot hållaren med magnet, och eftersom telefonens baksida är av glas så hålls den ju inte fast. Lösningen (som inte framgick vid köpet) är en platta som ska tejpas på baksidan av telefonen. Så vill jag helst inte ha det.

Finns det något lämpligt skal som har magneter inbyggt?
Ska ju vara rätt polarisation och på rätt ställe också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-06 11:39

Är skalet tunt kan du lägga plattan på insidan av skalet.

I bilen är det väl enklare med en vanlig kabel med lightning eller usb beroende på vilken mobil?

Ursprungligen av CekariYH:

I bilen är det väl enklare med en vanlig kabel med lightning eller usb beroende på vilken mobil?

Tänker mig att det här blir mer universal. Passar alla telefoner med Qi-laddning och streaming till bilen via bluetooth.
Ingen fysisk kontakt som kan bli sliten.

Ursprungligen av CekariYH:

I bilen är det väl enklare med en vanlig kabel med lightning eller usb beroende på vilken mobil?

Just i bilen är det enda stället jag anser att trådlös laddning fyller en funktion

Ursprungligen av Jonas Lundin:

Jag har en iPhone 8 som jag vill montera i bilen. Köpte mig en enkel Qi-laddare med fäste för bilens fläktgaller.
Problemet är att telefonen ska hållas på plats mot hållaren med magnet, och eftersom telefonens baksida är av glas så hålls den ju inte fast. Lösningen (som inte framgick vid köpet) är en platta som ska tejpas på baksidan av telefonen. Så vill jag helst inte ha det.

Finns det något lämpligt skal som har magneter inbyggt?
Ska ju vara rätt polarisation och på rätt ställe också.

Sitter verkligen magneterna i plattan?
Ideal of sweden har skal som är magnetiska, kanske funkar, de går iaf att ladda med qi.

Ursprungligen av jimel:

Sitter verkligen magneterna i plattan?
Ideal of sweden har skal som är magnetiska, kanske funkar, de går iaf att ladda med qi.

Både ja och nej. Telefonen fäster lite grann mot laddaren och en kökskniv fastnar ganska rejält. Så magneter finns det i den.
Men den medföljande klisterplattan fastnar mycket hårdare. Och vänder man den klistriga sidan mot laddaren så stöter den ifrån. Så det är magneter med olika polaritet. Tror att de sitter placerade i hörnen. Plattan centrerar automagiskt i alla fall.

1
Bevaka tråden