Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify slopar stöd för fler högtalare

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en ny uppdatering av Spotify Connect försvinner stödet för en runda högtalare.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-08 09:47

Undrar om man kan reklamera högtalaren pga det.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-02-08 09:54

Gäller nog inte bara högtalare för jag fick en uppdatering till min Denon X-4000 förstärkare där man uppgraderade den med Spotify Connect stöd.

Bara jag som tycker det är bättre att ha sina egna låtar/filer för musik? Sin egen lilla spelare man gillar. Slippa bli styrd över ändringar, slippa andras spellistor någon tror man vill lyssna på.

Musik tar inte massa plats eller så. Så länge du håller det lagom. Rippa in musik tar ca 2 minuter för en skiva. Oftast fixas metadata på samma gång. En liten NAS som delar ut det till mobiler och andra prylar. Appar finns till dom flesta mobiler.

Jag är säkert antik! :/

Ursprungligen av SweSG:

Bara jag som tycker det är bättre att ha sina egna låtar/filer för musik? Sin egen lilla spelare man gillar. Slippa bli styrd över ändringar, slippa andras spellistor någon tror man vill lyssna på.

Musik tar inte massa plats eller så. Så länge du håller det lagom. Rippa in musik tar ca 2 minuter för en skiva. Oftast fixas metadata på samma gång. En liten NAS som delar ut det till mobiler och andra prylar. Appar finns till dom flesta mobiler.

Jag är säkert antik! :/

Jag tror @jakobnilsson gör lite som du, men strömmar också musik från olika tjänster. Jag skulle varken ha tålamodet eller pengarna att köpa all musik jag vill lyssna på

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-08 11:14
Ursprungligen av SweSG:

Rippa in musik tar ca 2 minuter för en skiva.

Förutsatt att man ens kan hitta en dator med optisk läsare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-08 11:18

USBläsare finns billiga...

@SweSG, jag kör på precis samma sätt. Använder också gratis Google Play Music där man kan synka upp 50 000 låtar och streama dessa som man önskar.

Ursprungligen av Netzach:

Förutsatt att man ens kan hitta en dator med optisk läsare.

Jag har inte en enda dator med optisk läsare hemma.

Jag har en Blu-ray brännare och en vanlig DVD-brännare via USB. DVD-brännaren köpte jag väldigt billigt. Några 100 ny. Jag köper dock klara filer på FLAC och mp3/AAC ibland också.

Jag förstår att det inte passar alla. Kollade av lite vad andra tycker och tänker om saken.

Ursprungligen av keptang:

@SweSG, jag kör på precis samma sätt. Använder också gratis Google Play Music där man kan synka upp 50 000 låtar och streama dessa som man önskar.

Lägger också upp musik på Google Play Music. Tycker det fungerar bra.

Vi kan ju det här med musik!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-08 12:57

iTunes Match fungerar väldigt bra. Var väl lite svajigt i början för en del användare.Hade själv problem att ladda upp några udda album som inte kändes igen.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-08 13:06

Jag använder som andra nämnt här en extern DVD-läsare/brännare som jag kopplar till PC:n eller laptopen när jag behöver läsa in skivor av olika anledningar. De enda gångerna jag använt den på senare år har varit när jag ska rippa mina soundtrack-skivor till min NAS-lagring, och enstaka fall när jag ska rippa in DVD-filmerna som jag och mina kompisar spelade in i ungdomens dagar. Men det händer bara några gånger per halvår. Annars lyssnar jag på Spotify eller andra musiktjänster 98% av tiden och ansluter till min NAS från smartphone-appen när jag vill lyssna på mina spelsoundtracks.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-08 13:49
Ursprungligen av SweSG:

Bara jag som tycker det är bättre att ha sina egna låtar/filer för musik? Sin egen lilla spelare man gillar. Slippa bli styrd över ändringar, slippa andras spellistor någon tror man vill lyssna på.

Musik tar inte massa plats eller så. Så länge du håller det lagom. Rippa in musik tar ca 2 minuter för en skiva. Oftast fixas metadata på samma gång. En liten NAS som delar ut det till mobiler och andra prylar. Appar finns till dom flesta mobiler.

Jag är säkert antik! :/

Jag gjorde så till apple music lanserades.
Funderar ibland på om jag skulle återgå till det, men det är så praktiskt att bara ha tillgång till all musik hela tiden.

Ursprungligen av Json_81:

Jag gjorde så till apple music lanserades.
Funderar ibland på om jag skulle återgå till det, men det är så praktiskt att bara ha tillgång till all musik hela tiden.

Jo, jag smyger ja med ibland med tjänster. Men hittar jag något riktigt bra blir det ett köp. Man är en liten samlare tyvärr.

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag tror @jakobnilsson gör lite som du, men strömmar också musik från olika tjänster. Jag skulle varken ha tålamodet eller pengarna att köpa all musik jag vill lyssna på

Jag har min lokala samling i Itunes, som jag sprider till alla enheter med Itunes Match/Apple Music. Använder dock Apple Music för att upptäcka ny musik, och har av nån anledning kvar mitt Spotify-abonnemang av nostalgiska skäl.

Men skivsamlingen räcker egentligen bra, för oftast vill jag ändå bara lyssna på de gamla favoriterna. Med Beatles-diskografin, Pink Floyd och Depeche Mode kommer man långt ?

Lyssning hemma:
Vinyl 80%
AM/Itunes 19%
Spotify 1%

Lyssning på färd:
AM/Itunes 99%
Spotify 1%

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag har min lokala samling i Itunes, som jag sprider till alla enheter med Itunes Match/Apple Music. Använder dock Apple Music för att upptäcka ny musik, och har av nån anledning kvar mitt Spotify-abonnemang av nostalgiska skäl.

Men skivsamlingen räcker egentligen bra, för oftast vill jag ändå bara lyssna på de gamla favoriterna. Med Beatles-diskografin, Pink Floyd och Depeche Mode kommer man långt ?

Lyssning hemma:
Vinyl 80%
AM/Itunes 19%
Spotify 1%

Lyssning på färd:
AM/Itunes 99%
Spotify 1%

YouTube hittar jag oftast ny musik via. Man börjar lyssna på något man tycker om, sedan klickar man sig vidare till något annat. Ibland dyker det upp någon pärla man missat. Händer att man slutar på gyttjebrottning också dock. Skönheten med YouTube!

Kikade lite på min köphistorik på Google. Har blivit en hel del köp. Köp sedan 6/6-2016:

https://imgur.com/a/rbigG

La upp den som länk då den var lite lång. Jag köper via https://bandcamp.com/ ofta också. Apple har jag nog köpt några 100 skivor på. + Vinyl och CD på det.

Brinner för musik och det rullar nästan 24/7 här hemma. Jag är väldigt bred på musik. Allt från klassisk musik till blackmetal kan jag hitta något jag gillar med. Blir mycket punk dock. Gillar texterna och det aggressiva med punk. Helt galen i svensk musik också. Låter så fint tycker jag <3

Jag är lite halv off med mitt inlägg dock. Var bara på lite skrivhumör!

1
Bevaka tråden