Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg Macbook Pro -13 - vad göra?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-08 16:56

Har märkt att min Mac börjar gå på högvarv bara vid enkel surf, facebook går t.ex. riktigt segt. Vet inte om jag kanske bara börjat tänka på det nu, men det känns inte som att allt står rätt still. Har kört Clean my Mac, har utrymme på hårddisken. Vad kan det vara för fel?

Har en early 2013 macbook pro retina, 2,6 GHz i5, 8GB 1600 MHz DDR 3 med ett Intel HD graphics 4000 1536 MB och SSD hårddisk på 500 GB.

Finns det något man kan göra via mjukvaran? Finns det några komponenter som går att uppgradera rent fysiskt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-08 18:36

Köra en helt ren macOS installation är ett hett tips. Även köra "reduce motion" och "reduce transparency" under System Prefs > Accessibility kan hjälpa prestandan.

Själv kör jag en snarlik maskin och den har bitvis varit seg som sirap. macOS 10.12.4 fungerar dock finemang.

Ursprungligen av iGucci:

Har märkt att min Mac börjar gå på högvarv bara vid enkel surf, facebook går t.ex. riktigt segt. Vet inte om jag kanske bara börjat tänka på det nu, men det känns inte som att allt står rätt still. Har kört Clean my Mac, har utrymme på hårddisken. Vad kan det vara för fel?

Har en early 2013 macbook pro retina, 2,6 GHz i5, 8GB 1600 MHz DDR 3 med ett Intel HD graphics 4000 1536 MB och SSD hårddisk på 500 GB.

Finns det något man kan göra via mjukvaran? Finns det några komponenter som går att uppgradera rent fysiskt?

När öppnade du den sist och blåste bort allt damm?

1
Bevaka tråden