Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man se bilder i ATV4 från en PC i samma nätverk?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder, eller kan man bara dela bilder mellan Apple enheter?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-17 20:01
Ursprungligen av RolexJocke:

Som rubriken lyder, eller kan man bara dela bilder mellan Apple enheter?

Nej och ja.

Du får använda en tredjeparts app som du kan ansluta till din PC och se dina bilder.

Ladda ned någon filhanterare till ATVn så fungerar det att se bilder från det mesta. Windows, Linux och macOS m.m.

t.ex.:

https://www.stratospherix.com/products/filebr...

Ursprungligen av SweSG:

Ladda ned någon filhanterare till ATVn så fungerar det att se bilder från det mesta. Windows, Linux och macOS m.m.

t.ex.:

https://www.stratospherix.com/products/filebr...

Jag laddade hem denna men kommer inte igång med appen. Jag vet inte om den bara går på WiFi, jag
har min ATV ansluten med kabel och då är väl WiFi'n inte igång på ATV'n.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag laddade hem denna men kommer inte igång med appen. Jag vet inte om den bara går på WiFi, jag
har min ATV ansluten med kabel och då är väl WiFi'n inte igång på ATV'n.

Du måste dela ut bilderna i din dator. Wifi eller med kabel spelar ingen roll.

Hjälplänk:
https://www.stratospherix.com/products/filebr...

Senast redigerat 2018-02-18 11:45

Det verkar som man måste ha användare och lösenord vilket jag inte har på min dator så jag lyckas inte att logga in på min dator från ATV'n.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-18 16:44
Ursprungligen av RolexJocke:

Det verkar som man måste ha användare och lösenord vilket jag inte har på min dator så jag lyckas inte att logga in på min dator från ATV'n.

Delar man ut filer över nätverka ska man alltid säkerställa det med användarnamn och lösenord.
Annars kan vem som helst som loggar in på ditt nätverka se vad du delar ut och eventuellt se filerna beroende program dom använder.
Skapa en användare på din dator och använd dom uppgifterna.

Ett annat sätt är ju att ladda upp bilderna från din dator till iCloud. Sedan se bilderna via Apple's app på ATVn.

Jag gav upp detta projekt tillsvidare jag får inte sakerna att göra som jag vill, jag får titta
vidare på detta lite längre fram. Jag drog över bilderna på en USB sticka och kunde då se
de på TV'n.

Tack för visat engagemang.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-02-18 22:13
Ursprungligen av RolexJocke:

Jag gav upp detta projekt tillsvidare jag får inte sakerna att göra som jag vill, jag får titta
vidare på detta lite längre fram. Jag drog över bilderna på en USB sticka och kunde då se
de på TV'n.

Tack för visat engagemang.

Installera bara iCloud för Windows och lägg in dina bilder i ett delat iCloud- bibliotek.
Sen är det bara att kolla på dom i Bilder-appen på ATV4

1
Bevaka tråden