Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slut på uppdateringar för Swype

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Swype var länge ett populärt tangentbordsalterantiv för Android, och hittade också in i App Store, men nu meddelar utvecklarna att det inte kommer några fler uppdateringar.

Läs hela artikeln här

Jag använder Gboard på både Ios och Android. Funkar bra och har ett mörkt tema. Standardtangentbordet känns väldigt gammalt i jämförelse

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-20 13:55

Har använt både swype och swiftkey men gick över till gboard.

Inte helt övertygad av Gboard, som vanligt så vill jag ha en kombination av olika produkter

Förut använde jag Fleksy, men det var bra länge sen nu. Gick tillbaka till det inbyggda och skulle gärna se att de där "förslagen" man får på det engelska tangentbordet också kommer till svenska.

Gillade Microsofts Word Flow, men hann aldrig testa det. Där var tangentbordet som en solfjäder runt rummen. Bra för enhandsskribenter tror jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-22 11:05

runt tummen....?

Ursprungligen av kenjon:

runt tummen....?

Se bild här som kanske gör det tydligare: https://goo.gl/images/5CYJX1

I Android använder jag Gboard. Finns diverse svepskrivning för den som så önskar. Bäst gillar jag att den synkar inlärda ord och fullständigt överlägset förutsäger nästa ord* som är lätt att trycka på, eller så klickar man bara mellanslag. I IOS använder jag det inbyggda, eftersom jag främst använder dikteringsfunktionen**.

*Finns inte i IOS på svenska.
**Gboards/Googleappens diktering i Android har ingen fungerande interpunktion på svenska. Trist.

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-02-22 13:59

Jag kör Swiftkey sen ett tag tillbaka framförallt för att jag vill ha ett tangentbord som fattar både svenska och engelska utan att behöver byta samt att få föreslagna ord även på svenska.

Tycker över lag att det funkar bra, även om jag ibland upplever att det tar en aning längre tid för tangentbordet att "komma fram" jämfört med det inbyggda.

Kör SwiftKey för det kom förinstallerat på min telefon. Har ställt in så att när jag skriver så vibrerar telefonen en fjärdedels sekund. Otroligt tillfredsställande med vibrationen varje gång jag trycker på en tangent.

1
Bevaka tråden