Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple släpper tre Iphone X-modeller under hösten

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kan bli så väl att vi får tre nya Iphone X-modeller under hösten. En normal, en stor och en "billig" där två modeller ska använda OLED-skärm.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-27 12:39

Har vant mig vid stor skärm så det får bli en stor ?

Dags att byta ut en av hushållets mobiler i höst så när Apple presenterar priset på plusmodellen lär jag behöva hjärtstartare med tanke på vad en vanlig X kostar nu.

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-02-27 13:39

Jag som satt och la en iPhone X i varukorgen på Telia just. Av en slump strögade jag in här, avslutade det hela med knappen "Avbryt"
Min iPhone 6 Plus får köra några månader till.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-02-27 14:23

Har ju en X nu, även om skärmytan är större än min gamla 7+ så saknar jag att ha en större telefon, ligger helt enkelt bättre i handen.. Så det kommer väl förmodligen bli en ”X+” eller vad den nu kommer heta i höst.

Ursprungligen av Wille_3:

Dags att byta ut en av hushållets mobiler i höst så när Apple presenterar priset på plusmodellen lär jag behöva hjärtstartare med tanke på vad en vanlig X kostar nu.

Priset beror nog lite på ifall de hinner få till sitt avtal med LG som leverantör av OLED-panelerna, just nu är de höga i pris för att Samsung tar hiskeligt betalt för dem.

Ursprungligen av Hoya:

Har ju en X nu, även om skärmytan är större än min gamla 7+ så saknar jag att ha en större telefon, ligger helt enkelt bättre i handen.. Så det kommer väl förmodligen bli en ”X+” eller vad den nu kommer heta i höst.

XL, kanske.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-27 17:06

Sugen på att uppgradera min 6S+ men behovet finns ju inte egentligen.

Tycker ryktet om dessa storlekar känns lite off.
5.8”, 6.1”, 6.5”.
Betyder det att Apple faktiskt tänker ge mer kärlek till den minsta modellen jämfört med den på 6.1”.
Det vore första gången.

Vågar man hoppas på priserna $799, $899, $999?

Senast redigerat 2018-02-28 02:49

Om 6.1 blir LCD så blir det väl ingen flärp på den? Har för mig att LCD-skärmar (till skillnad från OLED) inte kan "beskäras" så, eller har jag fel?

Ursprungligen av Chaosstar:

Om 6.1 blir LCD så blir det väl ingen flärp på den? Har för mig att LCD-skärmar (till skillnad från OLED) inte kan "beskäras" så, eller har jag fel?

Essential Phone har LCD med beskärning.
Tror inte alla kina-kopior av iPhone x har oled heller men kan ha fel.

  • Medlem
  • 2018-02-28 04:39
Ursprungligen av Hank Solo:

Priset beror nog lite på ifall de hinner få till sitt avtal med LG som leverantör av OLED-panelerna, just nu är de höga i pris för att Samsung tar hiskeligt betalt för dem.

Ja Apple vill nog lämna Samsung ASAP
Frågan är om Apple gör om prisättningen helt och hållet eller hur de tänker. Sedan har vi SE2 som en joker ?

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2018-02-28 19:56

Har aldrig fattat rejset efter större och större skärmar. Tycker det är obegripligt att de inte (ännu) försöker sig på en 5SE-lik storlek utan skrämkanter och med ansiktsigenkänning. Mindre är så mycket mer imponerande än större. Har en 8:a nu, men skulle bra mycket hellre ha en av storlek 5:a i fickan.

Ni som önskar större, kommer ni från Android möjligen?

Ursprungligen av Amlux:

Har aldrig fattat rejset efter större och större skärmar. Tycker det är obegripligt att de inte (ännu) försöker sig på en 5SE-lik storlek utan skrämkanter och med ansiktsigenkänning. Mindre är så mycket mer imponerande än större. Har en 8:a nu, men skulle bra mycket hellre ha en av storlek 5:a i fickan.

Ni som önskar större, kommer ni från Android möjligen?

Håller fullkomligt med dig, gick från 5S till 8 och saknar storleken från 5S massor.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-02-28 21:15
Ursprungligen av Amlux:

Har aldrig fattat rejset efter större och större skärmar. Tycker det är obegripligt att de inte (ännu) försöker sig på en 5SE-lik storlek utan skrämkanter och med ansiktsigenkänning. Mindre är så mycket mer imponerande än större. Har en 8:a nu, men skulle bra mycket hellre ha en av storlek 5:a i fickan.

Ni som önskar större, kommer ni från Android möjligen?

Ursprungligen av Hank Solo:

Håller fullkomligt med dig, gick från 5S till 8 och saknar storleken från 5S massor.

Jag har en 6S+ och en SE, tycker SE’n är jobbigt liten.
Men jag håller med er, det borde göras bra telefoner som inte är stora.

Stor som en SE, men mindre kanter och mer skärm vore perfekt.

Ursprungligen av Amlux:

Ni som önskar större, kommer ni från Android möjligen?

De kanske ska ha den som TV?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

De kanske ska ha den som TV?

Då vet jag inte hur de tänker, billigare att köpa en 55” TV. ?

1
Bevaka tråden