Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amanda och Ida sammanfattar MWC 2018

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99-redaktionen är nyss hemkomna från MWC och Barcelona. Med upplevelserna färskt i minnet passar de på att bjuda på en sammanfattning av nyheterna och intrycken.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-03-01 21:40

Trevlig sammanfattning ?
Vivo Apex förutom S9 var intressant
Dock blir det väl Note 10 för mig i framtiden
Då det tar max ca 90 minuter att ladda luren fullt så är det förvånande att så många laddar hela natten
Eller är det bara jag som laddar lite på jobb och lite hemma för att klara dygnet?

Ursprungligen av PaO:

Då det tar max ca 90 minuter att ladda luren fullt så är det förvånande att så många laddar hela natten
Eller är det bara jag som laddar lite på jobb och lite hemma för att klara dygnet?

Laddar fullt innan jag går till sängs, tar 1,5h om det är noll (brukar vara 10-20% kvar efter ca. 2 dagar, så 1h ungefär kanske det tar), sen 1,5-2 dagar senare laddar jag igen. Repeat.

  • Medlem
  • 2018-03-01 22:15
Ursprungligen av keptang:

Laddar fullt innan jag går till sängs, tar 1,5h om det är noll (brukar vara 10-20% kvar efter ca. 2 dagar, så 1h ungefär kanske det tar), sen 1,5-2 dagar senare laddar jag igen. Repeat.

Precis lysande ?
Min tjänstemobil laddar jag kanske vartannat dygn och min privata varje dygn. Men det tar ju så kort tid nuförtiden ?

Det här med smart laddning har väl Sony haft ett tag? Vi har Sonymobiler på arbetet och jag fick en Xperia XZ när jag började i höstas. Den har lärt sig när jag börjar arbetet varje dag och meddelar när jag lägger den på laddning när jag går hem att imorgon är den fulladdad till kl 07.50 om jag börjar kl 08.00. Jag har ett fyraveckorsschema där jag oftast börjar kl 08.00 men en dag börjar jag kl 09.00, fyra dagar börjar jag kl 10.00 och två dagar börjar jag kl 11.00. Jag arbetar även var fjärde helg. Mobilen har nu full koll på när jag arbetar och ser till att den är fulladdad 10 min innan jag börjar. Lägger jag den på laddning under arbetsdagen tex vid matrasten har den koll på även det och laddar då som vanligt. Detta sköts inte av någon tredjepartsapp eller några inställningar jag gjort manuellt utan den har lärt sig det själv efter jag aktiverade funktionen Batterivård.

Ursprungligen av PaO:

Precis lysande ?
Min tjänstemobil laddar jag kanske vartannat dygn och min privata varje dygn. Men det tar ju så kort tid nuförtiden ?

Har bara en mobil nuförtiden, dubbla sim och Second Space, baseras på Spaces.

Ursprungligen av nyllet83:

Det här med smart laddning har väl Sony haft ett tag? Vi har Sonymobiler på arbetet och jag fick en Xperia XZ när jag började i höstas. Den har lärt sig när jag börjar arbetet varje dag och meddelar när jag lägger den på laddning när jag går hem att imorgon är den fulladdad till kl 07.50 om jag börjar kl 08.00. Jag har ett fyraveckorsschema där jag oftast börjar kl 08.00 men en dag börjar jag kl 09.00, fyra dagar börjar jag kl 10.00 och två dagar börjar jag kl 11.00. Jag arbetar även var fjärde helg. Mobilen har nu full koll på när jag arbetar och ser till att den är fulladdad 10 min innan jag börjar. Lägger jag den på laddning under arbetsdagen tex vid matrasten har den koll på även det och laddar då som vanligt. Detta sköts inte av någon tredjepartsapp eller några inställningar jag gjort manuellt utan den har lärt sig det själv efter jag aktiverade funktionen Batterivård.

Sony är grymma på batteriteknik/mjukvara till det. Mycket av det Sony utvecklat har hamnat som standard i Android (AOSP).

  • Medlem
  • 2018-03-02 04:08
Ursprungligen av nyllet83:

Det här med smart laddning har väl Sony haft ett tag? Vi har Sonymobiler på arbetet och jag fick en Xperia XZ när jag började i höstas. Den har lärt sig när jag börjar arbetet varje dag och meddelar när jag lägger den på laddning när jag går hem att imorgon är den fulladdad till kl 07.50 om jag börjar kl 08.00. Jag har ett fyraveckorsschema där jag oftast börjar kl 08.00 men en dag börjar jag kl 09.00, fyra dagar börjar jag kl 10.00 och två dagar börjar jag kl 11.00. Jag arbetar även var fjärde helg. Mobilen har nu full koll på när jag arbetar och ser till att den är fulladdad 10 min innan jag börjar. Lägger jag den på laddning under arbetsdagen tex vid matrasten har den koll på även det och laddar då som vanligt. Detta sköts inte av någon tredjepartsapp eller några inställningar jag gjort manuellt utan den har lärt sig det själv efter jag aktiverade funktionen Batterivård.

Smart och spännande ?
Hur lång tid tar det att ladda den till fullt

  • Medlem
  • 2018-03-02 04:12
Ursprungligen av keptang:

Har bara en mobil nuförtiden, dubbla sim och Second Space, baseras på Spaces.

Många har det ?
Jag kunde gjort samma sak med min Note 8 och Knox inte dubbla konto men olika arbetsytor. Men har olika fysiska behov privat och i jobbet

Senast redigerat 2018-03-02 06:55
Ursprungligen av PaO:

Smart och spännande ?
Hur lång tid tar det att ladda den till fullt

Jag vet inte hur lång tid det tar eller hur den laddar. Jag misstänker att den inte laddar alls större delen av kvällen och natten för att sedan ladda med normal hastighet som laddaren klarar av så att den är fulladdad till när den skall vara det. Jag kan givetvis ha fel om detta. Det kan ju även vara så att den laddar mobilen väldigt långsamt under en längre tid vilket jag förstått skall vara skonsammare för battericellerna. Som jag förstått det skall snabbladdning som finns i dagens mobiler slita mer på batterierna vilket gör att livslängden minskar.

1
Bevaka tråden