Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Piccolo automatiserar ditt hem genom gester

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan du tänka dig att styra ditt hem genom gester i stil med filmen Minority Report? Då kan konceptet bakom systemet Piccolo vara något för dig.

Läs hela artikeln här

Jag såg faktiskt Minority Report (2002) för inte så länge sedan.

Hoppas jag är död innan det där kommer till våra hem! Inget som kommer in i mitt hem.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-03 16:08
Ursprungligen av SweSG:

Jag såg faktiskt Minority Report (2002) för inte så länge sedan.

Hoppas jag är död innan det där kommer till våra hem! Inget som kommer in i mitt hem.

Haha, jasså, du är så pass avogt inställd till det här alltså? Jag kan absolut tänka mig att bygga ett hem som kontrolleras på det här sättet, men då ska det fungera väldigt intuitivt och friktionsfritt, och det tror jag är väldigt långt borta. Misstänker att jag kommer gå igenom ett antal olika mer traditonella automatiserade hem innan jag kan använda ett system likt Piccolo som fungerar tillräckligt bra.

Ursprungligen av ekloev:

Haha, jasså, du är så pass avogt inställd till det här alltså? Jag kan absolut tänka mig att bygga ett hem som kontrolleras på det här sättet, men då ska det fungera väldigt intuitivt och friktionsfritt, och det tror jag är väldigt långt borta. Misstänker att jag kommer gå igenom ett antal olika mer traditonella automatiserade hem innan jag kan använda ett system likt Piccolo som fungerar tillräckligt bra.

Jo, det där var ingen höjdare! Jag gillar teknik, men lagom!

1
Bevaka tråden